onsdag 18 augusti 2010

Björkö i två dagar!

Om ni undrar vart jag och resten av familjen tagit vägen, kan jag nu meddela att vi har varit på Björkö sen i måndags. Det har varit underbart skönt och roligt. Om det inte vore för att jag ska till doktorn med Svea i eftermiddag och sen styrelsemöte ikväll så hade vi nog varit kvar en natt till. Mikaela ser till Svea.

Det har varit så skönt för oss alla, kanske Fredrik tycker det är lite "bökigt" när han jobbar och måste åka båt först, men vi andra 4:a har haft kul. Jag har fått hjälp utav tjejerna och mamma att ta hand om barnen och det är lite ovant med avlastning.


Igår fick jag vara för mig själv i TRE timmar!!!! Var på ett vackert Horsö och kollade efter bock, såg faktiskt en (fyrataggare) men det blev inte att jag sköt....nu efteråt kan man undra varför...bredsida, cirka 80 meter....jag kramade avtryckaren men precis när jag skulle trycka av gick han bakom ett buskage..... Såg även get och ett stort kid, vackert att titta på när de stod och "gosade" på en gräskulle i skymningen.

På dagen hann Svante, Svea och jag även att hälsa på Cissi och barnen som var på Björkö. Det är alltid kul att träffas och kanske att de kommer till oss på lördag och då ska Cissi och jag kolla efter kantareller.


Stora damen, 9 månader, springer om kring i världens bästa uppfinning, gåstolen, extra bra när hon inte ska ligga på mage för knappens skull. Nu tar hon sig fram ändå.

Jag vet inte vad som hände med bilderna men det blev visst flera likadana inlagda!


Kvällsmys när pappa kommit hem är aldrig fel.

Min underbara mamma!


En pigg(!!!) och glad Karolin som är mycket nöjd att jag "tog mig i kragen" och åkte till underbara Björkö!
Nyttigt för oss alla!
Skickar härmed en GRATTIShälsning till min mormor som idag fyller 92 år, hurra, hurra!
Vacker utsikt från mamma och pappas trappa, visst är det fint!!!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske ska ta tag i det där husbygget? Du äger ju en väldigt vacker tomt på Björkö som förtjänar ett hus. Då kanske ni kan vara där samtidigt som vi också.. Funkade det bra i Ankeborg?
Kram
Syster yster

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Det funkade superbra! kram!

Anonym sa...

Oj, upptäcker att du gjort massor av inlägg utan att jag har varit här! Slarvigt av mej! Du har SÅ många fina bilder på din familj och skärgårdsbilderna gör mej grön av avund, det är så vackert.
Jäklar i min lilla låda vad kul att se bilden på "Lilla Fredrik" från när han fyllde år, snacka om likhet med Elis, de är ju kopior!
Ha det gott! Sara E