söndag 1 augusti 2010

Akuten för sjätte gången med Svea!

Men som tur var så var det inget allvarligt och framför allt, det var där vi hade bestämt tid med doktorn! Svea vaknade med 39 graders feber i morse igen och när vi var på akuten hade hon "bara" 37,7 men då hade hon en panodil i kroppen. Vår snälla doktor kollade "i genom" henne, klämde på magen, lyssnade på hjärta och lungor, tittade i hals och öron och allt var okej:)))) Till och med CRP:t (snabbsänkan) var bra! Skönt och så snällt av C-E att ta emot oss med öppna armar och alltid ta oss på allvar.

Förra veckan när jag var hos honom med Svea, för att han skulle kolla knappen, så frågade jag lite om mina vader också. Han kände på dem och höll med om att de såg onormalt stora ut. han skulle prata med en kollega och återkomma till mig, via telefon, dagen efter. Mycket riktigt, han ringde tillbaka dagen efter och berättade vad kollegan sagt. Detta finner jag helt fantastiskt! På vilket annat sjukhus i Sverige (läs de STORA sjukhusen,) skulle en läkare bry sig om en fet mammas svullna vader???????

Inte nog med det, igår när han ringde och vi hade pratat om Svea några minuter och precis skulle lägga på luren, så säger han: Du föresten, hur är det med dina ben? Fatta! man blir så glad enda in i själen av denna omtanke!
Så glöm tanken på att de "stora" sjukhusen på något sätt skulle vara bättre!!!!! Vår största sötnos "SNYGG-SVANTE"!
Vår mellansötis "SÖT-ELIS"!

Sen kommer.....denna!


Den här mer eller mindre läskiga larven kom på besök hos oss igår när vi satt på filten under vår "korkek". Vi fick oss ett gott skratt, verkligen. Som ni ser så ser det ut som om den har två svarta ögon, en brun näsa och en liten mun. I själva verket är det det bruna som innehåller ögon, näsa och mun, det andra är bara för att den ska se större och farligare ut än vad den är.
Aggressiv som tusan var den trots sin storlek som var som mitt pekfinger.
Nu ska jag göra en kantarellsmörgås igen!
Trevlig söndagskväll på er!


Inga kommentarer: