torsdag 19 augusti 2010

Härlig torsdag i Västervik!

Egentligen så skulle jag ha åkt till Valdemarsvik idag och pratat med en psykolog via BVC. Visst det är kanske är dumt att avboka sin första tid med henne men jag kände att jag måste lägga lite tid på grabbarna, inför deras skolstart och den enda gången jag kunde var JUST idag.
Stack iväg efter Sveas "lunch" (i knappen, cirka 12,45). Har ju haft Rebecka här sen igår och hon har hjälpt mig massor, (återkommer till mina syskonbarn senare i detta inlägg!!)
Svea och Becka.

Hur eller hur, vi kom iväg som vi skulle, men när vi var utanför Almvik, började det regna något så in i hel.....te och jag fick köra ganska sakta (slitna däck, nya i morgon!!)
Vi var först vid skolkällaren och köpte skor till killarna (idag var det deras dag!!!!!!) och det blev kanonbra stövlar, gympaskor och "vanliga" höstskor. Synd bara att Elis nästan alltid ska trillskas och BARA ska ha ett par skor som blinkar och de är i minst TVÅ storlekar förstora. Elis har alltid "svar på tal" och säger lugnt.-Jamen, då har jag ju något att växa i, (klok gosse).

Jag och ElisÅhmans

Fina Rebecka på Åhmans med hennes "gudbarn" Svante.

Svante!
Men som det regnade! Vi var "tvungna att parkera inomhus, och då blev det Åhlen´sparkeringen och det mesta blev inhandlat är. Köpte kläder för en ganska stor summa pengar (men det var såååååååå länge sen, jag köpte något till Svante och Elis, så egentligen var det ju inte så mycket!)
Hur eller hur, så hjälpte Becka mig att inhandla något annat än "mjukisbyxor" till barnen.
Kan erkänna att även jag "fick" lite, en ny maskara och kajal, stod å inköpslistan för mig (och en ny årskalender).
Sötnos Svea!!!!!!!

Efter det åkte vi till Åhmans och käkade... det gällde att välja ställen där man inte behövde gå alltför långt i "pissregn" (och utan paraply...)
Hade tagit med mig en liten burk puré till Svea (och vatten) men gissa hur snopen jag blev när hon "glufsade" i sig burken på 15 minuter. (Det var ju inte länge sen det tog henne en hel kväll att äta "så mycket"). Börjar "fatta" att det här kanske löser sig med Sveas mat och att livet börjar se ut som för vilken 9-månaders som helst (OBS!!!!! Jag vet att det finns MÅNGA som inte har lika "tur" som vi har med Svea, men som Anna-Pia sa: Vi lever alla i vår egen verklighet!, TACK för de orden A-P!!!!)
Efter vår matstund åkte vi till Beckas och Elas nya lägenhet (de börjar gymnasiet på tisdag, samhäll och natur, LYCKA TILL , väldens underbaraste!!!!).
Så fin och mysig var den, (lägenheten!). Och jag kan lova att jag blir lite "avis" för jag VET att de kommer att få sååå roligt i Västervik med (i och för sig mycket plugg) men också med nya och gamla kompisar, få sköta sig själva, ta ansvar för sitt eget liv (oj, det lät kanske svårt och djupt), fester, killar, allt, allt, allt! Nästan att jag kan känna en viss avund, vilken härlig tid de har framför sig, även om det kommer att innebära mycket jobb (med plugg och att bli "vuxen", svartsjuka, och trötthet) MEN det som är roligt och en lättnad det är att jag VET att de fixar det!
Och det var det jag ville återkomma till! Mina systerdöttrar är de bästa på jorden (alla tre!!!!)
Önskar att min barn får deras värderingar och tänk (Svante är kvar i stan i natt, så lite hoppas jag de lär ut!)(Men så är ju Sofie och jag, också faddrar åt Moch R så det kanske är därför de är så kloka, ha, ha, ha!)
Jag vill härmed passa på att säga att jag ÄLSKAR er alla tre REBECKA, MIKAELA och JENNIFER ni är världens finaste tjejer (okej Svea också!!!)
Måste bara också rapportera att efter att vi kom hem har Sveis käkat en halv portion gröt+plus lite puré (vid 18,00) och sen vid 20,30 återigen en halv portion gröt och en 3/4 burk puré, äpple/päron) fatta att jag är nöjd med dagen. Läste min blogg från Juni och jag var så glad då att hon åt några matskedar puré.....DET GÅR ÅT RÄTT HÅLL!
YEHÄÄÄÄ!



6 kommentarer:

Niklas sa...

Vilken jättehärlig & fin läsning detta va´!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o))

& heja på Svea!!!!! :o)) :o))

Ska bli jättekul att se Becka & Ela på gymnasiet!!! :o)) Verkar ju att va´ kalasgo´a tjejer!!!?

Ha det gott i din verklighet!!(kloka ord det där!!!)

Kramar Pia

Anonym sa...

Jippie, vilken härlig dag med massor av mat o kärlek!
Sen tycker jag att det är WoW att man "nu för tiden" kan sitta inomhus på Åhmans, det kunde man minsann inte på den tiden jag bodde granne med dem!
Kram Sara E

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja du Pia! träffar du på "tjejrna från Björkö" ska du vara glad, de vet hur man ska vara för att var trevliga!!!!:)))) (Jag är stolt (fast de inte är mina döttrar!!!!)

Sara!
Ja, nu "för tiden" är Å´hmans inomhus , men de frågar ALLTID om du vill ha "hälfta av varje"...och jag brukar oftast tillägga "å e halv Wäk";)

Anonym sa...

Det där var nog en bättre satsning av tid än kurator eller psykolog. Det behövs nog det också, men deras tid finns ju kvar. Sommarlovet för barnen tar ju slut, och då kan det nog passa bättre med annat. Härligt att ni fick en underbar shoppingdag, även om vädret inte var det bästa!

Kramar från Maggan

Sofie sa...

Vilken underbar dag!! Snacka om att man blev glad av ditt inlägg :) Fortsätt ta han dom dig och de dina! Kramar Sofie

Anonym sa...

Åh, jag blir helt rörd Karolin :)
Du kan nog tänka dig hur bra man mår efter något sådant som du skrev :D
Svante var hur duktig som helst, plockade ordning efter sig och tjatade inget.
Tack så jättemycket för den välbehövliga presenten! Den var riktigt bra!

Du är bäst Karolin!

Rebecka