tisdag 10 augusti 2010

Pest eller kolera?!

Idag satt Elis och tittade i ett gammalt fotoalbum från när vi bodde i Käggla. Där hade jag tagit ett kort på Blomströms jättestora gris ,en gång när vi var ute och gick.
Genast sa Elis, -Mamma, kan inte vi skaffa oss en gris??? -Näe, svarade jag, det tycker jag inte.
-Kan vi åka till Kolmården, då? undrade han.......Gris eller Kolmården, pest eller kolera??
Han är rolig Elis!
Svea kan vara arg....
...till och med jättearg!

Och på lördag blir hon 9 månader. Hon har verkligen blivit en liten person med egna viljor och ett eget humör och sen så är hon gudomligt söt och rolig också!



Att mysa med pappa när han kommer hem från jobbet är det bästa som finns tycker Svea.


Att få "borra in sig" i hans skäggstubb, är härligt tycker Svea.

Ikväll när Fredrik kom hem gick jag ut i skogen och plockade massvis med kantareller. Det är det bästa jag vet att få göra, känner mig så fri då. Gick som vanligt förbi "mitt" älghuvud och tittade så att det fanns kvar (och det gjorde det) som ni ser på bilden.
Om någon skulle se det utan att veta vad det gör där, så skulle man nästan kunna tro att en älgtjur har fastnat i trädet och blivit liggandes. Myrstacken är gigantiskt stor, eller hur?
Coola svampar jag hittade, som jag bara var tvungen att ta en bild på!
Det är så underbart att få gå i naturen och "bara vara", idag gick jag bara "rätt in" i skogen, där jag aldrig gått förrut. Jag är aldrig rädd för att gå vilse när solen är framme för då vet man ju alltid åt vilket håll man går. Det är värre när det är lite mulet, men då brukar jag kolla in olika träd och stenar som kännetecken, för att inte förvilla bort mig.

Kantareller, det bästa som finns!


På måndag börjar bockjakten och skulle det vara så att någon vänlig själ skulle kunna låta mig få skjuta en bock, så hör gärna av er. Är väldigt jaktsugen, kan jag lova!
Go´natt!

Inga kommentarer: