söndag 15 augusti 2010

Så varmt!

Igår var det makalöst varmt. Fredrik och jag satt på altanen men där stod "luften stilla" så vi satte oss under vår "korkek" i stället. Svante var hos en kompis och Elis följde med Göran ut och flög en sväng.
Svea tycker det är så mysigt att sitta på en filt och helst utan blöjja.
Vill inte ta av henne allt (bodyn) så hon blir helt naken, för hon har en tendens att vilja dra i knappen. Det verkar som hon har lite ont, det kladdar fortfarande lite men "hudflicken" som växte så mycket är nu helt borta. Skönt! Idag har jag dammsugit och skurat golvet, fick en chock när jag såg Sveas fötter i morse, när hon sprungit omkring i sin gåstol.....kolsvarta. Då insåg jag att det kanske var bäst att städa lite, hmmm!
I fredags var vi uppe hos Nettan och Göran och käkade gott grillat och goda fjolårs-kräftor.
Fiskade även kräftor och skörden var god!!!!
Svante och Elis spanar in en kräfta!

Roger, Maggan, Frida och Elis vitjar en bur med "några" kräftor i.

Kursiv
Vill passa på att säga farväl till en trogen bloggläsare, "Olle" i Björnvarp, som somnade in i fredags. Sänder många tankar till dig och kramar till dina anhöriga! Hälsa mina vänner i himlen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karolin! Från Rebecka!