söndag 11 september 2011

Cykelfest och små grisar.

I lördags var vi på Loftahammars årliga cykelfest. Det var tionde gången den ordnades och tredje gången vi var med. Det var som vanligt fantastiskt roligt och välordnat på alla sätt och vis. Tyvärr har jag inga kort därifrån så det får bli några "gamla" bilder som jag har laddat över till datorn från min mobil.






Igår kväll åkte jag faktiskt till Liljestad och kollade efter "de tre små grisarna". De har gått en liten flock små moderslösa grisar på ett av gärdena men jag har aldrig sett dem. Det blåste ganska mycket igår så jag satt i "rätt" vind och väntade. Såg inga grisar och när det var en kvart kvar innan det skulle bli helt mörkt åkte jag hemåt. Tro det eller ej men då var smågrisarna ute,på samma gärde som jag satt på fast bakom en stor kulle. Jag räknade till 7-8 st men tyckte de var väldigt små (eller lagom grillgrisar). Gjorde en liten ansträngning för att se om jag kom dem nära men då kom det en bil och skrämde iväg dem och jag åkte hemåt. Kan säga det att jag också såg en fin och ståtlig bock på 40-50 meter, jag gjorde inte ens en tendens till att skjuta, det skulle kännas så fel nu när det är så få rådjur i farten hos oss.
Idag vräker regnet ner igen och jag får väl börja dagen med att göra ladugården och sen rapportera djur och betala fakturor. Hoppas på uppklarnande till eftermiddagen för då blir det röjning på schemat:)

1 kommentar:

Anonym sa...

.....fotot där Svea sitter i dockvagnen......"mums" vilken lite läckerbit!!!! ;o))
Ha de´ gott "skitgrisen" ( & då syftar jag GIVETVIS på tidigare inlägg!!! ;o))) )!!!
Kramar Pia