torsdag 1 september 2011

Hemma på lunch!

Passar på att skriva ett par rader medans maten står i mikron.....
Brukar ha några färdigrätter från VV hemma i frysen, som jag kan ta till när det inte finns någon annan mat att värma, eller när jag vill ha mat snabbt. När man tittar på kartongen till denna maträtt ser den ju helt okej ut och det luktar faktiskt riktigt gott från mikrovågsugnen. Det är bara det att maten inte ser riktigt likadan ut som på bilden ovan när den är färdig och upplagd på tallriken:((( Helt ärligt så ser det mer ut som en sunkig hundspya! Och var är alla dessa goda "broccolihuvuden" som pryder omslaget? Resultatet blev några små och sega ihoptorkade broccolibitar.....


Tur är då att jag har UNDERBARA morötter och rödbetor i växthuset som man kan komplettera denna måltid med. Trots att maten ser ut som hundspya så smakar den faktiskt väldigt gott (om man inte har för stora krav på en vardagslunch alltså;))) Och mätt blev jag också (vilken tur). Nu måste jag åka till ladugården innan jag hämtar barnen. Hej!

Inga kommentarer: