torsdag 22 september 2011

En bra dag!

Jag ser ut som hundra år men tycker om att gosa med tjurarna;)

Det blev tyvärr ingen vägning på VV idag, för jag har haft fullt upp med kor, kalvar och ladugård. Men duktig som jag är så vägde jag mig på min hemvåg (som brukar väga lika med VV:s) och med kläder på, och enligt den så hade jag gått ner 0,4 kg så det kändes okej faktiskt. Nu måste jag försöka vara duktig så att det blir ett större minus nästa vecka. Vågen visade faktiskt, utan kläder, på under 70 kg:) Fatta! Under 70, helt otroligt!!!!!!



Nåväl och som sagt, idag har det varit en riktig ladugårdsdag med allt vad det innebär. Fredrik och jag flyttade om tjurar och förberedde för mottagningen av Pernillas kalvar. Nu har vi ytterligare 41 kalvar, (tror jag att det var) av köttraskorsningar:) Och även om det kanske kommer att bli svårt att klara av allt ekonomiskt så är jag så himla glad och lycklig över att vi tog beslutet att köpa svärmors och svärfars djur i maj, (herregud! nu har vi haft dem i 4½ månad redan:) Trivs så himla bra i ladugården och älskar att vara där, önskar bara att jag hade ett dikostall också......så att jag kunde få ha "mina" kor med kalvar också. Har kollat lite på olika stallar för dikor, så någon gång inom en snar framtid så kanske.....;) Drömma kan man ju i allafall få göra:)

2 kommentarer:

Filosofie sa...

I mina värsta mardrömmar (alla egentligen) blir jag antingen jagad, stångad eller ihjältrampad av kor. Jag skulle aldrig kunna drömma om att sitta så nära korna som du gör på fotona. Men du vet ju, du har ju sett hur jag blir i närheten av kor. Tur att vi alla är så olika! Många kramar Syster yster.

Anonym sa...

Heja,heja Karolin.Kram Mor