torsdag 1 mars 2012

Dammat av röjsågen:)

Elis ger Fredrik "smörj" i Österike.

Morgonen började med ett tandläkarbesök med Elispojken, vilket ALDRIG är kul. Han är visserligen en helt fantastisk ung gosse som gapar och är så duktig att alla berömmer honom hela tiden MEN det är inte roligt när de påpekar alla hans "fel och brister" i munnen. Det är plack, det är tänder som sitter snett, det är tandkött som ser konstigt ut, you name it! Man (jag) känner mig ganska dålig som mamma, som om jag ligger bakom alla hans fel i munnen. Nåväl, väl hemma drack jag mitt underbara förmiddagskaffe och efter det satte jag igång med "papperarbete" på hög nivå.
Sedan blev det lunch i min ensamhet och när jag käkat färdigt var klockan runt 13,00, då jag åkte mot Liljestad för att göra ladugården. Efter det, gott folk, så dammade jag av min kära röjsåg och hittade till och med lite bensin så jag kunde dra till skogen och röja i nästan två timmar. Så jäkla roligt det är:))))) Med radioprogrammet "Christer" i hörlurarna i hjälmen så går tiden supersnabbt och i och med att det är det bästa program som finns så kommer jag på mig själv att gå omkring och skratta då och då:) När bensinen tog slut mötte jag Fredrik i Liljestad och vi åkte och tittade i Grävsätter där svärfar har grävt runt gärdet åt oss.
Fredrik hämtade barnen medans jag åkte vidare till Stjärneberg och till ladugården där jag antagligen ska mjölka i morgon eftermiddag då all personal ligger sjuka och Göran ska på möte. Shit! Det är ju "bara" tretton år sedan jag mjölkade där......men det ska nog gå bra:)
Ikväll har jag varit på styrelsemöte på skolan, så ni förstår att jag har haft fullt upp hela dagen så GOD NATT!

1 kommentar:

Björköborna sa...

Jag drömmer regelbundet om att jag mjölkar i Björkhult, jättekonstigt, det måste sitta väldigt djupt inom mig. Det går säkert bra med mjölkningen :)

Blir inte Elis mer peppad på att borsta tänderna ofta och ordentligt? Han har ju allt att vinna på det? Sen har han ju en far också, lägg inte all skuld på dig själv!

Kram C