lördag 3 mars 2012

Sveas dag. (lördag)

Man kan väl lätt säga att detta är dagen då Svea har varit med både i ladugård, flyttat kor och staplat ved och hon är fantastiskt duktig att ha med sig. Go och glad hela tiden.Elis och Svante har varit med kusin Öjje i Käggla och sedan Härad och det tyckte de var roligt:)
Elis är så söt när han är glad:)
Innan Svea och jag stack till ladugården så "försvann" hon och när jag ropade så svarade hon under köksbordet -Här är jag:)Isa blir väldigt ompysslad på foderbordet. Varenda kalv vill slicka/nosa på henne.Svea är lite rädd först för djuren men tycker senare att det är jättekul att få blöta pussar.
Lite för kort overall:)Min söta man är så nöjd över upprullaren (jag med). Det underlättar något oerhört och bara det att kunna ha ut tre balar på samma foderbord är så skönt.Här hjälps alla åt:)Nöjda djur och nöjd Fredrik.Och här ligger jag.....hm!!
Vi var även och fikade hos farmor och farfar. Svea fick två hästsvansar på en gång!Vem harskrivit;)Blivande djurskötaren i Liljestad.Som hon lekte i källaren när vi "floade" ved. Hon till och med låg på golvet och lekte bland allt damm, sot och skit.Och passa på att köra traktor var också roligt. Fast att man välter då och då:)Nu är vi färdiga för i kväll och gud vad jag ÄLSKAR att jobba ihop med Fredrik. Vi har så roligt och kompletterar varandra väldigt bra (det har vi alltid gjort). Kolla in Sveas skitiga kläder......:)
Allt detta hände igår och när vi var färdiga i källaren gick vi in och då var klockan runt 17,30 och det var fortfarande ljust ute,UNDERBART!!!! Svea var jättetrött och somnade vid sin vanliga tid 18,30. Då hoppade Fredrik och jag i badet och gissa om det var skönt efter en härlig arbetsdag:))))))
Nu är det som sagt söndag och jag ska snart gå ut och floa in mer ved, det är jättekul och man harsvårt att sluta när man väl har börjat. Trevlig söndag på Er!

Inga kommentarer: