torsdag 15 mars 2012

torsdag i loftahammar

Idag tog jag Svea med mig och åkte och mötte upp syster yster Sofie i L-hammar. Kollade in deras nya fina hus som de har köpt och jag blir mer sugen än någonsin på ett EGET hus. Tyvärr verkar det inte bli något med Fredriks syrras hus och det känns SKIIIIIT! För bygga eget kommer det säkert aldrig att bli heller då min man inte direkt är den som sätter sådana projekt i första rummet........kanske jag var taskig där MEN jag önskar att han vore liiiiiite mer intresserad av att ge sin familj ett hem;) Nåväl och tillbaka till Loftahammr, huset var jättemysigt och där kommer de garanterat att trivas. Efter titten åkte vi till "Stures bageri" och äntligen fick jag mitt förmiddagskaffe. Eftersom Sofie är väldigt tjock just nu så tog vi bilen till kyrkogården (ni som vet hur långt det är mellan Stures och kyrkan förstår kanske att Sofie har foglossningen från hell;) och kollade in farmor x 2 och farfars grav. Efter det var det dax för god lunch på sjökrogen och där mötte vi "Markus på Sten" och ockuperade hans bord, det var jättekul att träffa honom då det var länge sedan sist (han kanske inte var lika road;). När jag lämnat "Soffan" på förskolan, efter att vi haft en jättemysig förmiddag (tycker jag) åkte Sveis och jag hemåt för att hämta Elisfrita (Svante sover över hos kompisar). Fredrik ska på möte ikväll och jag längtar efter honom (mitt hjärta).
För er som har barn som inte äter....jag kan säga det att just nu äter inte Svea nästan någonting, dricker inte så särskilt mycket heller MEN hon är pigg och glad och jag är lugn än:)
Motionen i dag är lika med noll.....men jag han faktiskt med en rask promenad igår, till Liljestad (5 km) så 11, 6 km igår är ju inte fy skam det heller:))))
Ha en bra kväll gott folk!

7 kommentarer:

Filosofie sa...

Det var jättekul att träffa er i Loftahammar idag! Ser fram emot fler sådana träffar framöver. Det ska bli så kul att få pyssla i ordning i huset tillsammans med dig nästa vecka. Stor kram Sofie

Rebecka sa...

Härlig dag!
Hoppas vi ses snart!!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie! Ser fram emot att träffas oftarei framtiden.
Becka- Är det inte dags att komma till moster snart?
Kramar!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie! Ser fram emot att träffas oftarei framtiden.
Becka- Är det inte dags att komma till moster snart?
Kramar!

Sara i Snällebo sa...

Åh jag drömmer också om ett nytt eget hus, men men den dagen kanske kommer :)
Duktig du är som är ute och går, jag brukar åka på gympa till Gusum på söndagskvällarna och så har jag skaffat mig ett årskort på Hälsobruket så igår var jag på ett boxpass, superkul!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sara- Jag önskar oxå att jag kunde komma iväg på mer "riktig" träning. Men snart ska jag börja röja ordentligt (med röjsågen) och det brukar jag ta som ett kanonträningspass:) Men just boxning är ju skitkul. Kram!

sara sa...

vet du vad! martin sa en bra sak till mig idag; botvid äter ju allafall nått, folke åt ju inget! (botvid är liksom lite kär i sin vällingflaska) jag har igentligen inga problem med de utan tycker att de är rätt smidigt. han sitter alltid med oss när vi äter och får lite mat att pilla med men spottar bara ut och kladdar med det. sen vill han ha sin flaska. och jag känner inte att ja vill stressa honom...tror att jag tänker rätt..de är aldrig bra att tvinga. han börjar dagis om mindre än en månad och han kommer få äta där. så hans intresse kommer väll så småningom....ville inte säga nått spec bara få lite stöttning att jag gör rätt ;) (han drick,er typ 4 flaskor med 250 ml om dygnet)