fredag 2 mars 2012

Och en och annan ko....

....jamen tro det eller ej! Jag har efter 12 år mjölkat (själv) i Stjärneberg. Klarade det galant och inte en enda spark, (avelsarbetet har verkligen gått framåt). Hur eller hur var det roligt och det kändes som om det var igår jag taravde ut från den ladugården för sista gången (när jag var gravid med Svante 2000.) Men visst är det lustigt, allt sitter i ryggmärgen och jag vet inte hur många gånger jag drömmer om att jag mjölkar just i Stjärneberg (därför ar det extra kul att läsa Christels kommentar att hon också drömmer om sin gamla gård där hon mjölkade för "hundra" år sen.)
Nu är det fredagsmys som gäller.
Kram och vad DUKTIGA ni är på att lämna kommentarer, jag har ett heltidsjobb att läsa alla.....NOTTTTTTTTT!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihi......du e´ woli´ du Karolin!!!!
Nu fick du iallafall en kommentar att läsa!!! ;o))
Fina foton från er resa......ser så härligt ut!!! Lite avis blev jag allt när jag såg & läste.....
Ha en kalasskön helg!!!
Kramar Pia

Rebecka sa...

Shiit, tolv år?! Är det nu som jag också ska känna mig gammal?
Jag kommer ihåg när vi åkte till Växjö och skulle hälsa på Sofie och du var gravid med Svante. Har det gått alltså tolv år?

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jajjamensan Becka! Fatta tolv långa år. Inse att du börjar bli vuxen (kul!) hi, hi!
Kram!