måndag 19 mars 2012

Mår.....inte helt hundra! (VARNING för ÄCKLIGT snack i inlägget!!!!;)

Mår som en bajskorv, hur nu de mår, he-he????
Nävars, förlåt för min början men igår kväll mådde jag verkligen "pest och pina" med min näsförkylning, täppt, täppt och åter täppt i näsan och lite kli i den som "grädde på moset". Nåväl, idag har jag varit tvungen att må bra i och med att Fredrik började med en nice spya i morse. Ni som läst här ett tag kanske minns att han brukar svimma när han spyr (bara föra att han hulkar och hulkar utan att ta några andetag i mellan hulkningarna, vilket resulterar i syrebrist och avtuppning.)
När han sprang ut på toan, sprang jag därför efter och ropade andas, andas, andas (lät som värsta barnmorskan;) och tro det eller ej, han klarade sig från att svimma denna gång. Han har varit däckad hela dagen (och är det fortfarande) men han har ätit en risi-frutti och en "naturell" knäcka. Jag hade ju tänkt i mitt stilla sinne att ligga i sängen hela dagen och bli frisk men tji fick jag, då vi inte har någon avbytare att kalla in. Så det var bara att ge sig iväg till ladugården efter att jag lämnat barnen och det gick faktiskt bra. När jag kom hem försökte jag "vila" lite och sen stack jag till Viken och införskaffade nässpray och huvudvärkstabletter, till mig samt proviva och vätskeersättning åt Fredrik. I de flesta fallen, 99 gånger av 100, tycker jag att det är det bästa att bo på landet och skulle inte kunna tänka mig att bo i en stad/tätort. MEN när man inte mår bra, inte orkar laga mat och inte har någon medicin hemma önskar jag att jag bodde närmare affär och restaurang. Nu tar det lite för mycket på krafterna att ge sig iväg om man inte är helt hundra % pigg. När jag ändå var i Viken passade jag också på att köpa hem en "Cesarsallad" från "Lilla blå" för att jag bara inte ORKADE ställa mig vid spisen och för att Fredrik inte klarade av någon matlukt. Gjorde ladugården även på em och hämtade sedan våra sötnosar. Än så länge känner vi andra inget av magsjuka så jag HOPPAS att det bara är Fredrik som ätit något olämpligt.
Nu ska jag ta macka och te, ve och fasa min ljunghonung är nästan slut:( Fick den av en farbror från Mulestad i vintras när vi var och jagade på Vinökalv. Han hade gjort den själv och den har varit gudomligt god:))))
Hoppas ni andra som läser här mår prima.
Kram och puss på ER.

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Stackars oss sjuklingar! Jag har antagligen bihåleinflamation kom jag på idag. Det värker i hela höger överkäke samt i kinden och bakom ögat på den sidan. Trodde först att jag fått tandvärk men upptäckte att det gjorde ont under ögonbenet också. Jag har aldrig tidigare haft bihåleinflamation men det är tydligen extra lätt att få det då man är gravid. Du brukar ju tyvärr alltid få det så jag hoppas du kan undvika det med nässprey. Krya på oss! Kram Sofie

Maria sa...

Krya på er och hoppas att ni andra klarar er från magsjuka!
Och nog håller jag med dig om att man önskar att man bodde lite närmare affärerna när man är sjuk, även om inte vi har så jättelångt.

Kram Maria

Rebecka sa...

Åh, med Jannes honung blir man frisk med en gång om man tar den i samband med förkylning!! När vi var små sprang vi alltid upp till honom för att se när han slungade hongen, han är så himla snäll :)

Krya på er!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie! Jag hoppas du snart blir bra. Snart är bebisen häroch jag längtar massor!!!!! Krya på dig du med! KRAMMMM!

Hej Maria!Kul att se dig här hoppas det är bra med ER! Kram!

Becka!-Janne är det han heter med honungen:) Den är så god så det är inte klokt! Han är dessutom väldigt snäll och trevlig också. Om du träffar honom kan du kanse på ett bra sätt säga att jag är så ledsen för att honungen är slut....han kanske fattar piken ;)