onsdag 14 mars 2012

.fjortonde mars tjugohundratolv

Idag skiner solen igen och det är uppiggande vill jag lova. Svea har sovit ganska bra inatt och hon hostade faktiskt inget och inte har det varit någon feber sedan igår heller. Just nu tittar hon på Emil och jag tackar gud för att Astrid Lindgrens filmer går att se om och om igen även för mig. Mina tre favoriter är Pippi, Emil och Madicken:) Tycker också mycket om Karlsson på taket:)
Idag försöker vi väl oss ut på en barnvagnstur igen men först är det kaffe som gäller. Det har gått bra den här veckan med mattänket så jag hoppas jag är på banan igen.
Mina höns har börjat värpa igen och i helgen tänkte jag "ladda" äggkläckaren med ägg från mina egna höns. Det är ju mängder med färger på äggen så det brukar bli en salig blandning av färger på kycklingarna. Kanske det blir påskkycklingar:)

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Inte helt dumt ändå med en äggkläckningsmaskin va? Hoppas det blir påskkycklingar! Kram Sofie

Anonym sa...

.....om vi bodde ute på Snåret så skulle jag helt klart ha köpt lite kycklingar av dig!
Vi vill så gärna ha lite höns & en tupp som struttar omkring därute. Men det får väl bli en framtidsfråga!?
Ha det så bra!
Kramar Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Pia-Ska du inte låna några hönor och en tupp då? Och lämna tillbaka framåt hösten?

Anonym sa...

.....vi kanske kan låna några till sommaren?? Nu är vi ju inte ute på Snåret varje dag!
& så finns där ett par hermeliner (tror jag!?)& ett par rävar oxå som jag vill "bli av med" först! Vill ju att hönsen & tuppen ska ströva omkring fritt.... :o))
Jaja.....vi får se.....
Tack för erbjudandet ändå!! :o))