söndag 17 februari 2013

Bra helg med tråkigt väder!

Har haft en kanonhelg med lite barnfritt! Svea var ju hos Christel och Svante och Elis hos Axel och Arvid. Igår var vi i Härad utan barn för att fira svärmor som fyllde år. Svärfar bjöd på kanongod mat. Vid 17 åkte vi till våra "grannar" i Vittvik för att få se GÅRDSSLAKTERIET i färdigt skick. Mycket fint och intressant. Jag kan återigen varmt rekommendera deras kött som vi senare också fick smaka, mums vad gott det var!
Vi hade en otroligt trevlig kväll och jag "törs" inte säga vad klockan var när vi kom hem, det blev väldigt sent eller man kanske ska säga "tidigt" ;)
Hjärtligt tack!
 Min man var inte i bästa skick idag, så jag åkte till ladugården och fodrade, sedan till Käggla för att kolla de djuren. När jag kom hem städade, dammade och damsög jag, även altanen fick en liten "renovering". Vid 13-tiden kom mamma och pappa med SÖTSVEA och då gjorde jag köttfärssås på köttfärs jag fick av Maria igår (TACK) och till det "spagge" och sallad. Efter någon halvtimme kom Emil hit med mina och hans barn :) Vid 16.15 var det tränning core/spinning, körde gärnet (behövs efter att jag ätit och druckit mer än jag kanske skulle ha gjort :)
Eftersom min käresta fortfarande inte var så pigg åkte jag direkt från Viken och gjorde ladugården igen. Såg väldigt många harar (7 st) och tre rådjur.
När jag kom hem var jag tvungen att "sanera" hallen där grabbarna sprungit in och ut med skitiga stövlar sedan snygga till iresten av huset (än en gång) eftersom Svea hade lekt med allt och inget, det såg ut som ett bombnedslag. Nu har jag tänt i pannan, duschat och utfodrat min älskling med två mackor och Proviva. Känner mig SKÖNT tillfreds även om det har gått i 100 km/timmen hela dagen. Extra stort plus för att mamma och pappa kom och hälsade på <3 p="">
 Fredrik är färdig i Fåfalla, det blev cirka 1850 m3 fub. Skapliga granar var det:)

 Tommy skotar!

 Kräftor är mumma!


 Bästisar, (ibland).

Veckan som har gått har varit kanon vad det gäller träningen, jag kom iväg på SEX pass.
Imorgon är det vägning igen, återkommer med resultat:)

Inga kommentarer: