torsdag 28 februari 2013

Vad betyder en död katt?

Mia ringde just och sa att det låg en skadad katt på vägen i allén. Hon ville att jag skulle komma bort och "hjälpa" henne för den hade krupit under hennes bil.....(den låg påkörd på vägen när hon kom).
Jag åkte dit och där var den stackaren under bilen. Jag backar och sen åker jag sa Mia..........
Kvar var jag och den skadade katten......har aldrig skjutit en katt förrut......pang......inte roligt men nu lider den inte mer.

Men nu går jag här och småler ändå, åt Mia, "jag backar och sen åker jag"...........så härlig hon är :)
Undrar bara om det betyder otur i jakt att ta bort en katt "sista" jaktdagen för säsongen, eller kanske jag får extra jaktlycka, eftersom den faktiskt led av sina skador, hoppas på det sista.

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Vems var katten tro? Stackars den. Bra att den slapp lida mer. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tror inte att det var någons katt, såg ut som en av ladugårdens alla vildkatter. Kram K