söndag 24 februari 2013

Tiden skenar.

Men ärligt hur fort kan tiden gå? Veckorna går så snabbt och det hinner knappt bli måndag förens det är söndag igen. Vi har haft det bra! Fredrik har jobbat ganska mycket men Svea och jag är lata och är mest hemma:) Jag hämtade Svea innan mellis i fredags och när jag kom hem förberedde jag för kvällens middag, vi skulle göra Schnitzel (innanlår från nöt), köttet tog jag upp i onsdags och Elis och jag bankade ut det med en kastrull. Vid 16-tiden kom Mathilda till Svea och lekte och käkade dumleklubbor. När Mia kom för att hämta Mathilda hade vi lite AW och pratade på som vanligt, så kul.
 

 Isa fäller onödigt mycket just nu, stora tussar blir det hela tiden.
 Kött innan "bankning" och kött efter. Jag fyllde dem med lufttorkad skinka och ost och panerade dem sedan. (Samma mat som vi fick i Vittvik i lördags ;)


 Helg/kvällsnöje för Svea (och här även Elis) är att dega (vatten och mjöl).
 Oj, vad stor han har blivit.
En liten paus med "ajjpäden" för Svea.
 GOTT!
 Provsmakar potatisen.
 Jag med mina jäkla pannrynkor.

 Igår var vi ute och åkte pulka och hämtade ensilage till våra kaniner. Vi åkte även lite traktor och var och hämtade ved samt åkte och tittade efter viltspår (som jag tycker är så intressant). Det var mycket spår men dock inga älgspår.
 Svea kollar på när Fredrik och jag slänger in ved och städar i pannrummet.
 Gör om det här med en kanin!!!! Okej då, det är inte så svårt om kaninen är död och stel. Hittade den död under altanen :(
 I fredags såg det ut så här på himlen när jag drog upp rullgardinen. Kunde bara bli en bra dag av det :)
 Svea gör pannkakor till sig själv, då Elis och Svante är med kusinerna på bio i Norrköping.
Idag är det dags igen. Core/spinning vid 16-tiden.

Om det inte vore så spännande skidor på Tv så skulle vi gå ut och åka pulka men som ni kanske vet så älskar jag att sitta och titta på skidor, dricka kaffe och mysa med Svea. Fredrik och Svante är i ladugården och Elis är hos en kompis. Svante är så duktig och hjälper Fredrik mycket. Förrut undrade han om man kunde lämna in en lapp om ledighet.....ett helt år! Han ville vara hemma och jobba istället för att gå i skolan. I fredags åkte han skotare med "morbror" Tommy från morgonen tills kl 17 på kvällen.....undrar vad han kommer jobba med?

Inga kommentarer: