söndag 21 april 2013

Äntligen lite värme!

Lördagen tillbringade jag tiden mellan 10.00-14.00 på skolans fixardag. Tror aldrig att vi varit så många. Rektor Camilla och jag höll i förtäringen, dvs grillade hamburgare. Vi grillade 104 stycken och jag hade tre med mig hem, vilket jag gav Elis och Erik en varsin så EN hamburgare blev det över, helt otroligt!!!!! Och roligt!!!!
Jag tycker det flöt på bra på skolan och det blev mycket gjort, självklart var det kanonfina vädret en bidragande orsak, tro det eller ej men det var ganska skönt ute:)
 
 Bästisar!

 Idag gav jag mitt fallfärdiga växthus, en lite "makeover"....iallafall inomhus. Det yttre hoppas jag få hjälp med av antingen en snäll make eller en snäll Göran :)
 Det kanske finns hopp om morötter och sallad?!
 Två hjälpredor hade jag också.
 Hönsen är överallt! Min ena tupp som ger kycklingar som värper gröna ägg :)
 Trött Karolin
Egentligen har jag varit SJUKT trött idag, då vi var hos Lotta och Tobbe igår. Vi hade jättetrevligt och roligt och tanken var att jag skulle köra men rätt var det var så hade vi bestämt oss för att sova över i deras fina nya hus och det slutade med att vi gick och la oss 03.30, ha, ha, ha.
Under kvällen hann vi titta på fåren, laga mat (Svea och jag gjorde sallad), äta alldeles för god taccopaj som Lotta gjort, gå till skogen och visa barnen lite bus, gå en promenad runt "Stillhetens hav", ge flasklammet Albin välling (Svea fick hålla i nappflaskan) äta cheesecake, dricka bärs, prata, äta ostbågar, lägga Svea......ja, ni förstår KUL! Jag har dock mått bra idag men som sagt något trött.

Motionen den här veckan vet ni ju har varit.....inget bra.
Mån-Löp Häradsrundan (5,4km)
Tis-Löpbandet 20minuter, Easyline 30 min
Sön- Löp från Liljestad (cirka 5,2 km)med Spotify i hörlurarna (det var suveränt, U2, Nocie, Coldplay, Depeche sen var jag hemma...det gick som en dans)
Nu ska jag läsa för barnen, boken är jättespännande tycker de, efter det ska jag krypa ner i min sköna säng :)

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Mysig helg du haft. Du har ju faktiskt tränat en hel del och dessutom är ju ditt jobb rätt fysiskt. Tycker du ska vara nöjd med dig själv. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, jag får väl vara det (nöjd alltså). Ja, helgen varkanon :)
Kram K.