onsdag 10 april 2013

Mittwoch.

I morse tog jag emot barn här hemma och sedan körde jag vidare transport ut till Nettan och Görans vindkraftverk där de skulle på studiebesök. Hela skolan kom på besök så det var många barn där :)
 
Körde sedan två vänder till skolan med ungar och efter det var jag både kaffesugen och hungrig men då stod det träning på schemat, så fikat fick jag hoppa över idag. Tog dock en PREnet Hälsobar på vägen ner till Viken (smakar inget vidare MEN jag tror nog att en häst skulle älska dem, typ olika sorters torkade spannmålsfrön sammanpressade till en "kaka") för att få lite energi.
 
Efter träningen hämtade jag ut en bok på bibblan som jag beställt....."Tordyveln flyger i skymningen" av Maria Gripe en fantastiskt bra bok som jag tänkte läsa som kvällslektyr för barnen. Hoppas nu att den är så bra som jag minns den, orginalutgåvan kom ut 1978!!!!!
 

 Elis "knapersteker" korv hela tiden :)
 Stjärnebergs stolthet.
Svettig efter spinning/easyline.

När jag ändå var i Viken passade jag på att hämta ut mina kläder från "me and i" som hade kommit "hem", var sedan lat och åkte till "Lilla Blå" för att ta med mig ljuvlig, ljummen pastasallad hem :)
På eftermiddagen åkte jag till Härad och röjde "färdigt" hos svärfar. Finns hur mycket som helst att röja i den kulle bakom huset MEN jag får inte ta "gubbdagisets" jobb, de kanske blir sura då :)
Efter det stack jag till ladugården och hade ut ensilage. Fredrik och Bengt har ju totalrenoverat "boxar´n" så den går som en dans nu, skitkul att köra :)
Imorgon hade jag ine tänkt att åka till Viken och träna utan försöka mig på en löparrunda igen, har ju bestämt mig att "dra ner" på passen på HB för att inte tröttna på dem.
Nu är jag hemma och har gjort pannkakor och haft in ett nötytterlår i ugnen (till käk i morgon) så jag är ganska nöjd med min dag ;)

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Du är allt bra duktig Karro :)
Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Becka! Det är du också, längtar efter dig <3
Kram!