söndag 14 april 2013

Pysseldag ute!

 Svea och jag har pysslat ute nästan hela dagen, rensat upp all "skit" som kommit fram nu när snön har försvunnit här och där, fixat i rabatterna, klippt ner mina ölandstok som det har gått hårt åt i vinter på grund av mycket snö och många kaniner :), satt in fågelbord i boden och försökt att kratta i lervällingen och städat på altanen :) Nu ser skapligt ut igen och det är skönt.
 Svea hade med sig tre par vantar ut, snyggt nerplockade i hennes handväska.

 Fint staket har vi här på Stjärnebergs baksida ;) "Varning lekande barn" står det på skylten.......
 Visst är han cool, vår katt?!

Fredrik har jobbat hårt i Liljestad idag så jag fick TYVÄRR boka av Sannas core/spinningpass vid 16.15. Men känner mig skitnöjd nu då jag gav mig ut och sprang Häradsrundan när Fredrik kom hem stället. Idag kändes det faktiskt också helt okej, benen flöt på bra och jag fick INTE ont....okej då, möjligtvis liiite i ryggen, ja alltid är det något.
Sammanfattningsvis:
Mån-Löp 4,2 km
Tis- En timmes easyline
Ons-Spinning-Easyline (1 tim)
Tors-Gång med Svea i barnvagn Häradsrundan (skitjobbigt då det mest var sörja på grusvägen).
Fre-Shapeup/spinning (1 tim)
Lör-INGET!!!! ;)
Sön-Löp Häradsrundan (cirka 5,2 km)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Plockade du ner staketet ochså??? Kram Mor

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Plockade ner vissa delar :)

Filosofie sa...

Du är ju helt otroligt duktig!!! Vilken träningsvecka! Hur klipper man Ölandstoken? Kanske ska du klippa ner mammas på Björkö? Och mina tre. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hur man klipper? Jag klippte bort allt som såg trasigt och dött ut....det är ju möjligt att de inte överlever men de såg förjävliga ut så jag hade inget val tryckte jag. Tänker som så att deras naturliga växtplats är ju Alvaret på Öland och där måste det ju gå hårt åt dem med vind, torrt och kanske djur som äter ;)
Vi fårse hur det går ;)