måndag 1 april 2013

Den där katten :)

Vilken underbar påsk det har varit!!! Dock lite sena kvällar/nätter men vad gör det egentligen när det är de man älskar som man umgås med.
 
 Vår katt Sven är som jag sagt tidigare världens härligaste.
 Mys efter lek ute, bad och mat. Fredrik läser "Tryserumsboken" och jag och barnen tittar på TRE avsnitt av "Pluras kök".......;)

Känner mig så nöjd nu. Idag har jag ätit "normalt" igen, inget godis, ingen öl och bara nyttigt. Pricken över i:et var nu ikväll när Svante och jag gav oss ut och sprang. Det blev HELA Häradsrundan IGEN!!! Tror att den är cirka 5,2 km (ska mäta ordentligt). Även om jag inte springer fort så är jag stolt över mig själv. Extra kul var det förstås att Svante var med, har alltid längtat efter tills barnen är så pass stora att de kan hänga med. Svea tycker också det är kul att vara med men då sitter hon så klart i vagnen. Elis och Fredrik har INGET intresse av att motionera,lite synd men det går ju inte att tvinga någon heller ;)
Även om klockan "bara" är 19.12 ska jag nog krypa ner i sängen och läsa....nu fortsätter jag med min Leif GW Persson bok. Den andra är utläst och jag kommer nog läsa fortsättningen.
PUSS på ER!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig katt ni har,vill ha.Ni ser ut att ha det så mysigt, o det är ni värda Kram Mor.

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mamma om det blir kattungar i vår MÅSTE du ha en :)