söndag 31 mars 2013

Tackarrrrrrr!

Som sagt var så var Mia och Andreas här på låååååååångfredagen och vi hade lika trevligt som vanligt. Vi skrattade många gånger när vi sa TACKARRRR om allting (som Magnus från Sveriges mästerkock säger typ HELA tiden). Klockan blev som vanligt galet mycket men vad gör det egentligen? Det var ju LÅNGfredag ;)
 
 På påskafton åkte vi ut till Sofie och Ulf i Loftahammar där vi träffade min kära släkt. Vi hade knytis och jag hade med gubbröretårta. Mmmmmm, vi åt mängder med god mat. Så underbart att träffa alla :)

 Ser gott ut va?
 Denna snygging fixade med kakan.
 Min "tårta".
Mikaela och jag.
Christel och jag har samma färg på ögonen, tror jag.
Mikaela är galet mycket längre än mig.
Tycker den här bilden är så kul.....galen blick han har Mange.

Alvarpojken.
Mina pojkar tar mat.

Nu är det söndag, vi har varit i Liljestad, fikat hos våra hyresgäster, varit ute och åkt traktor (Svea, Fredrik och jag), varit hos höns och kaniner med mat, och nyss är vi inkomna från altanen, där vi suttit på trappen medans Svea har lekt med snö och vatten och mamman och pappan "knäckt" en varsin pilsner....känns så bra och skönt:) Fredrik har varit i Liljestad nästan hela dagen och grabbarna hos kusin Kevin.
Ikväll ska vi käka lax, sill och det som är kvar av min "tårta". Jag har inte fokuserat så mycket på vikten i helgen men i morgon är det måndag (även om det är röd dag) och det är "ordning och reda" och träning som återigen hamnar i fokus. Veckan som varit hardet blivit två pass på HB och två löparrundor, helt ok men nu är det "hårdkörning" som gäller. I fredags morse visade vågen det lägsta på "hur många år som helst" okej, jag avslöjar väl då...67,6 MEN nu har jag frossat i så många dagar att det är plus ganska många kilo tror jag.....;) Men, men det är "BARA" att ta nya tag.

Nu avslutar jag som jag börjar med att säga TACKARRRRRRR och ha en fortsatt bra påsk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är så himla fina allihopa. Vackra barn och föräldrar och Gollum (oftast). Kram a-L

Filosofie sa...

Kul att ha er i Loftahammar i påsk! Synd att jag inte fick vara med på bild :-(

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja visst är han söt Gollum...hur lyckas han???

Sofie! Jag hade inte en enda bild på dig i kameran, annars hade du så klart fått vara med. Det var ju inte med min kamera vi tog kort på oss tre syskon utan jag tror att det var pappas, blev lite ledsen när jag förstod det. Men jag ska se om jag kan låna pappas kamera och kopiera de bilderna, för jag har för mig att de var riktigt BRA!
KRAM!