måndag 18 mars 2013

Mängder av bilder från vår "paus weekend"!

Som jag skrev tidigare så skulle Mia och jag åka till Husby Säteri. Vi kom dit i strålande solsken i lördags och checkade in 12.00. Under eftermiddagen hann vi med föreläsning av naturkicken, ett träningspass med dem (ja, det gick bra trots ond rygg) där man använder naturen och sin kropp som redskap, jättekul och jobbigt! Att springa upp och ner för ett gärde med massor av snö på är faktiskt jäkligt påfrestande (till det positiva dock). Vår grupp sprang upp på en kulle där vi utnyttjade naturen till max. Vi jobbade två och två och eftersom Mia och jag inte var i samma grupp körde jag ihop med en trevlig tjej som hette Inger.
 

 Redo för att fajtas med snö, stenar och träd :)
 I Mias grupp var Kristina och Lotta och som tur var hamnade vi brevid dem vid middagen senare på kvällen. Och vi satt och pratade till sent, så trevligt!
 Rätt svettig!

 Efter passet joggade Mia och jag en sväng i väntan på afternoon tea-buffén.

 Och vilken buffé alltså. Så mycket gott, vackert och smarrigt!

Underbara muggar att dricka te i.

 Mia och jag bara gapade, nybakta scones fanns det mer :)





 Efter det fick vi springa ner till massage:n som vi hade bokat. Direkt efter det hann vi bubbla lite innan nästa projekt var....vinprovning!
 Så skönt att bara "ta det lugnt"....
 Mia min vapendragare.


 Jag satt och kollade in alla troféer som fanns :)


 Ett litet snabbbesök i vinkällaren innan det var fördrink......


Dessa snygga brudar hade hunnit med att bli sminkade men det missade tyvärr vi......både Mia och jag hade hellre gjort det än massagen....men man kan inte få och hinna allt :)
 Skål!
 Maten var helt fantastisk och till varmrätt var det hjortstek (dov) och rostade grönsaker och klyftpotatis......portersåsen till var gudomlig!


Hej på ER tjejer!
 
Gott!



 Som sagt kvällen var toppen och Mia, Kristina, Lotta och jag satt och pratade om ALLT tills klockan var alldeles "för mycket" ;)
 Vaknade tidigt (06.30) och vi hade inte bokat in oss på yogan förrens vid 08.30 så det blev en promenad i härligt kall och klar morgonluft med solen lysande från en klarblå himmel. Yogan var inget för mig men det var kul att prova och frukosten satt som ett smäck efter det :)
 Behöver jag säga hur gott det var?
Mia är ute och springer....

Vi hann även med en föreläsning till och en promenad till innan det var lunch, som också var supergod :)
Detta var precis vad jag behövde och jag tackar Mia för att du tänkte på mig när du såg att detta skulle vara!

Ikväll är det vägning och jag känner mig nöjd med min träning denna vecka. Fem pass på HB, ett crossnaturepass och ett yogapass på Husby (som inte var direkt jobbigt). Jag chockade mig själv med att ge mig ut och SPRINGA igår kväll.....4,5 kilometer blev det och det kändes ganska skönt.....
Hoppas ni också har haft en toppenhelg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla smal o fräsch du ser ut. Kram Annie

Filosofie sa...

Åh, vilken underbar helg du verkar ha haft. Det ser supermysigt ut. Och gott! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Annie, vad gullig du är!!!!! Just nu känns det ganska bra faktiskt :)

Ja Sofie, det var så härligt.....och gott!

Kram till ER båda!

Mia sa...

Åh, så fint du skrivit, och härliga bilder. Detta ska jag plocka fram och läsa varje gång jag känner mig deppig...Jätte tack för det trevliga sällskapet. Hade lätt kunnat stanna längre!!!! Massor av kramar

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja Mia,jag hade kunnat tänka mig stanna längre jag med :) Nästa gång måste vi se till att bli sminkade bara ;) Kram K.