fredag 25 december 2009

Dagen efter igår....

Så gick även denna jul...
Vi kom hem i onsdags till ett relativt kallt hus som såg ut som en bomb hade slagit ner. Det var ju inte direkt välstädat förra torsdagen när vi vi så hastigt fick lämna det. Men tro det eller ej, grabbarna och jag fick snart ordning på det och det blev riktigt fint och hemtrevligt med alla våra tomtar.
Julaftonsförmiddagen tillbringade vi uppe hos Nettan och Göran med mumsig grötfrukost och eftermiddagen i Härad hos farmor och farfar med supergod mat som fastrarna gjort. Tyvärr hittar jag inte kamerasladden, för bildöverföring, så jag kan inte lägga upp några bilder från julafton men därimot en bild på Svea och dockan Freya, (från mobilen), som hon fick av N och G Om ni undrar hur det går med Svea och hennes mat, så kör vi fortfarande med sonden, där hon får min bröstmjölk, förtjockningsmedel (som försvårar kräkningar) och energitillskott. Vi matar henne var tredje timme, dag som natt, så vi är ganska trötta både min make och jag, och ändå försöker vi turas om med matningen.
Ibland mitt i allt "kaos" så finner jag lite lycka och glädje och det känns skönt. Är tacksam för den hjälp vi får av grannar och släktingar i form av mat och värme, som gör att vi inte svälter ihjäl, har nämligen inte kommit iväg till någon affär än sen vi kom hem.
Nu måste jag pumpa mjölk, har fått igång mjölken igen, tack vare att jag pumpar ganska mycket, har till och med fryst in.
GOD JUL alla läsare, var rädda om varandra!
Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag!
Svea ser stor ut med "lillasyster Freya" bredvid sig! Försök nu att sova där uppe så du får några timmars sammanhängande sömn. Kram N

Niklas sa...

Härligt att se att ni e´ hemma!!
& du.....glöm nu alla "måsten" som alltid finns runt omkring & sov/vila ordentligt istället!! Det e´ just nu otroligt viktigt för er alla!!!!!!!!!!!
Ser fram emot att se lite julfoton vid senare tillfälle!!
Ha en fortsatt härlig jul!!!!!!!!
Kramar PIA

Anonym sa...

Gu va söt eran lilla tjej är. Strunta i stöket det blir jul ändå. Ta hand om varandra!!!! Kramar Anny