lördag 5 december 2009

En hälsning från avdelning 10.

Tänkte skriva ett snabbinlägg och berätta hur vi mår och varför jag inte har skrivit på ett tag.
Kortfattat; vi fick åka in med Svea, gullungen, till akuten i tisdags kväll. Anledningen var att hon ätit dåligt sen helgen och att hon "svimmade" eller vad det nu var, när Fredrik bytte blöja på henne. Hon gallskrek och var förbannad och rätt var det var tystnade hon, hade lite kräks i mungipan. Fredrik fick skaka om henne och då kom hon igång igen. Efteråt var hon blek och slapp, så då beslutade vi oss för att åka in, som tur var.

Läkaren som tittade på henne sa direkt att vi skulle bli kvar över natten, och nu sitter vi här fem dagar senare. Hon har återigen sond som hon matas genom. Hon "tuttar" på mig också men det är precis som om hon inte orkar äta mer än en liten stund. Nu har hon dock kommit upp i sin födelsevikt och det känns i alla fall tryggt. Nu väntar vi på ett ultraljud på huvudet, som görs via fontanellen, och besök på "öron, näsa, hals". Många prover är tagna och alla är bra (mycket skönt), så nu får vi ta en dag i taget och vänta på undersökningarna.
Känns trist men ändå VÄLDIGT tryggt att vara här. Personalen är underbar, så det går ingen nöd på oss.
Längtar dock så otroligt mycket efter Svante och Elis, känns som en evighet sen jag träffade dem. Får som tur var träffa dem i morgon då mamma och pappa kommer in med dem till oss, tjohooooo!
Nu ska vi snart mata "lilla damen" igen (var fjärde timme sondar vi henne, och sondningen tar nästan en timme att genomföra, om hon inte ätit något på mig) och sen blir det att glo på Robinson.
Till det blir det kaffe och macka.....trevlig lördagsmiddag!
Ha det bra och DU som läser detta, var rädd om dina nära och kära och ge någon i närheten en kram!

5 kommentarer:

Mia sa...

Hej på Er.
Åh vad skönt att få se hur ni har det,tänker på er "hela tiden". Svea,lilla fina gumman...Hoppas du får komma hem snart till dina härliga storebröder.Ja,vad skönt att ni är i trygga händer och att Svea nu är uppe i vikt.Vem hon är lik?-Dej-Karolin! Har hälsning från Alexander(på Elis f-klass) med fam. Kramar till Er

Niklas sa...

Tänker på er & hoppas att allt ordnar sig & att ni snart får komma hem igen!!!!
Jag håller med Mia....Svea e´ mest lik dig!!
Kul foto på dig & lillskruttan....tänkte faktiskt på henne när jag så mössorna häromdagen i affären! :o))
Kramar PIA

Anonym sa...

Vad gulliga ni är! Jag blir jätteglad när jag ser att ni tycker att hon är lik mig:-)
Kommande vecka blir det väl mer utredningar och jag är både nervös och lugn, det går i vågor.
Kram till Er!
Karolin

Mikaela sa...

Gud så söta ni är. Båda i små gulliga sveamössor också. Vill hälsa på er snart! Och erkänn att Elis frisyr var snygg? Måste ha varit en proffsfrisör som varit framme, hihi. Tänker på er. Puss och kram!

Anonym sa...

Hej Mikaela!
Det blev jättebra, Elis hår, och tack för att du kapade av tuppkammen lite;-)
Ja, ni måste se Svea snart, hon är ju redan TRE veckor.
Kram, kram.
P.s Tack för hjälpen med grabbarna!