onsdag 16 december 2009

Tacka vet jag bärselen.

Några bilder från när jag var liten;


Mamma och jag.


I fredags stod jag och fingrade på en Babybjörn bärsele på leksaksaffären. Ska jag köpa eller inte, valde det sista fast att jag kände att det nog kunde vara en bra investering..... Tänkte att jag köper en nästa gång jag är i stan. I helgen när Isabell var här, frågade hon om det inte var något jag behövde, för hon hade massor av saker som hon sparat. Ja, jo det skulle vara en bärsele, sa jag. Jo men det har jag...en Babybjörn men den är röd....skit samma vad det är för färg, den vill jag jättegärna låna. Så nu har jag haft den när jag sondar och det var kanonskönt att ha händerna fria.


Idag är Svea och jag ensamma hemma och jag är glad över att jag inte behöver ge mig ut i det här skitvädret. Fredrik skulle hugga manuellt idag och det är ju inte bästa tänkbara förutsättningarna för det. Han skulle även flytta hem skördaren för nu ska han hugga här på Stjärneberg, vilket passar bra nu när det är som det är med dottern.

Nu ska jag se om det går att lyfta ur Svea ur selen för jag måste börja pumpa till nästa mål. Vi har visserligen fått med oss babysemptetra hem, så jag kan ju använda det också men alla säger ju att bröstmjölk är det bästa och jag inbillar mig att hon får lite ont i magen av BS:en.



SKÖNT att vara inne............!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket hår du hade! Kul att se din mamma så ung! Dina barn är bra lika dig - jättegulliga!
Kram N

Niklas sa...

Va´ kul att se Mona SÅÅÅ ung!!! Hihi & som N sa här innan mig...JISSES vilken kalufs du hade!!!! ;o))
Jag använde oxå bärsele när Filippa va´ liten.....jätteskönt att ha båda händerna lediga & ändå ha henne så nära sig! Tryggt, mysigt & praktiskt!
Ha det gott i vinterlandet!
Kramar PIA

Lina sa...

Jäklar vilken snygg mamma du har!!!

Ha det bra!

Kram Lina

Mia sa...

Wow,vilken pingla!
Det finns en viss likhet...Svea och du). Hoppas det går bra idag. GRATTIS TILL SVANTE!!!!!Kram Mia