söndag 20 december 2009

Snöiga söndagen sover Svea.

Först och främst vill jag tacka alla underbara människor som stöttar oss, både här på bloggen och på FB. Tänk att skrivna ord kan värma så mycket, tusen tack!
Igår "lyxade" jag till det med ett biobesök alldeles själv. Det var skönt att komma ifrån lite men det var väl inte den bästa filmen att se i mitt tillstånd, "Luftslottet som sprängdes". Med tanke på att första halvan av filmen utspelar sig på sjukhus för Lisbeth Salander. Mina tankar är inte med i filmens handling i början utan jag sitter och studerar vad de har för påslakan, droppspruta och nattduksbord på Sahlgrenska och konstaterar att det är exakt samma som vi har.... Skärper dock till mig och tycker att filmen är bra. Noomi Rapace är så fantastisk och jag är fortfarande lite småkär i henne märker jag;) Innan jag gick på bion hade jag besök av den här supersöta och trevliga tjejen, Mikaela. Det var kul att hon kom förbi men man inser helt plötsligt vad gammal och sliten jag ser ut och vad låååååååång hon är och jag kort:-)
Annars kan sägas att kvällen efter filmen var jobbig, jag grät mycket och var ledsen men efter en natts sömn så känns det bättre idag. Dagarna går verkligen upp och ner. Det var tredje natten jag sov i ett eget rum (har inte tagit någon mer sömntablett utan sover gott ändå).

I morse när jag kom in så skulle vi väga Svea men hon hade varit vaken nästan hela natten så hon var trött och märkte knappt att vi rörde henne.
Eva, en av vår gulliga personal, hade hand om Svea inatt och har haft lite "stilstudie" av henne och det var bra tycker jag. Skönt att någon annan än vi följer henne och ser hur hon är när hon är vaken.


Nu kommer mamma, pappa och Sofie snart och då ska vi bada Svea tänkte jag.
Tänker mycket på och saknar grabbarna men de är just nu i Björnsmåla och där vet jag att de trivs och har det bra, tack för hjälpen Faster!!!



"Vår" vackra kyrka i snöskepnad!
Hej!



Inga kommentarer: