måndag 14 december 2009

TJOHOOO!

Idag åkte vi in till Västervik igen, jag tyckte det var halvjobbigt. Väl inne och "hemma" på rummet, dundrade det in en "vanlig" barnläkare, en AT-läkare, en läkarstuderande, en sjuksköterska, en barnskötare och efter en stund kom den läkaren som "skrev in" oss den tisdagskvällen vi kom in till akuten. Snacka om att vår lilla gullunge blev väl mottagen! Calle, den "riktiga" läkaren sa många positiva saker så mitt mod steg massor. Svea hade gått upp i vikt under helgen och han tyckte att hon såg så fin ut och han kunde inte se något avvikande för hennes ålder. SKÖNT:-))))
Jag blev jättesnopen när han sa att ni kan komma tillbaka senare i veckan för nya provtagningar. Hb:t som togs hade sjunkit något och låg på 183 (för hennes ålder ska det ligga på runt 110 men hon har haft nästan 230 som mest) och gissa om det kändes bra.



Så nu är vi hemma igen och jag tycker det är så skönt. Ikväll ska jag bada bubbel igen och bara slappa. Svante och Elis blev så snopna när vi var hemma och naturligtvis överlyckliga.
Bilden ovanför är tagen för fem minuter sen, så ser Svea ut när hon gosar i vagnen. Bilden nedanför är från sjukhuset i förmiddags.






Elis myser med lillasyster.




Vår promenad igår, snön låg vit och det var skönt ute.


Enda fördelen med sondning är ju den att Fredrik kan hjälpa till med matningen också, inget ont som inte har något gott med sig.






Nu ska jag hjälpa Svante med läxorna, han ligger lite efter om man säger så.



4 kommentarer:

Malin sa...

Åh så skönt att ni fick komma hem igen, det måste kännas underbart. Vilka fina bilder, hon är så söt Svea! Följer din blogg troget:)
Kram Malin

Niklas sa...

Åh...va´ härligt att ni e´ hemma igen!!!! Skönt!!!
Vilke fina foton du/ni tar! Jättekul!
Ha det gott!!
Kramar PIA

Lina sa...

Nice!!!!!! Nu går det åt rätt håll!!! Många kramar Lina

Anonym sa...

Så skönt! Hör av dig om du behöver nån hjälp. Vi ska bara bort på tisdagskvällen, annars är jag hemma. Jag kan göra en tårta på torsdag! Hoppas ni är hemma då.
Kram N