torsdag 28 oktober 2010

Virus i min dator:(

Jaha, då hände det igen....ett virus tog över kontrollen av min dator och efter att den hade varit inlagd på sjukhus hos doktor Göran, så dog den:(
Nu väntar den på vidare transport till min chef för att se om han kan väcka liv i den igen.
Lånar nu Svantes dator så nu får vi se hur länge det går innan den blir "sjuk".
Kan säga att det har varit både skönt och lite tråkigt att vara utan dator (hämtade Svantes hos Kevin igår) hade inte varit inne på nätet sen i lördags.
Man behöver komma från nätberoendet ibland, känner jag.
Men som sagt, nu passar jag på att uppdatera lite. Min "stora" gris, mindre än en hare:(
Svea, går bättre och bättre nu. Hon tycker det är väldigt roligt och jag märker stora skillnader dag från dag. Tyvärr är hon fortfarande snorig och har ätit väldigt lite den senaste tiden. Hon hade dock gått upp i vikt sen jag vägde sist och nu väger hon 8105 gram. Ska ner till BVC nästa vecka också för då ska hon få ettårssprutan och då får jag väl väga henne igen.
Hon är ändå, trots förkylning, vid gott mod. I måndags och tisdags gav vi henne lite extra i knappen för att hon ätit så dåligt (då är det skönt att ha en knapp:)

Fredrik provar öronljus, som Mia utför:)
I söndags var Mia här och körde öronljus på Fredrik och mig. Det var häftigt och jag tror att både F och jag (helst F) blev glatt överaskade:) När man kollade vad som kom ut från öronen (man vecklar ut ljusstumpen efteråt) så förstår man att det nog att bra att rensa öronen med ljus då och då. Fredrik som hört så dåligt verkar höra bättre och jag som hade bihålor som "knäppte" i helgen känner mig bättre i dem:)
Har för övrigt mått bättre (psykiskt) den här veckan men har ont i halsen....var dock och tränade i L-hammar i måndags och i Väster i tisdags. Ska åka till L-hammar ikväll också tänkte jag. Mia var med i måndags och då körde vi olika "stationer", upphopp, "idioten", sittups m.m
Jobbigt men roligt och skönt. Hade faktiskt ingen träningsvärk dagen efter....kanske börjar komma lite i form, trots allt! Känner mig mer fast i "fläsket"!
Svante tar kort på Fredrik genom skördarerutan. Manuellhuggning av stort träd.
Igår åkte Svante med mormor och morfar till Finland för att jaga.....vad stor han har blivit min "lilla" Svante. Det är en så häftig känsla! Vi hade en mysig stund innan ma och pa kom hit och hämtade honom. Jag frågade om han ville ha kaffe (han dricker det ibland), Ja tack, svarade han och så satt vi vid köksbordet med varsin kopp:)
Konstig, ibland är vi osams han och jag men nu saknar jag honom såååå mycket. Hoppas att han får det riktigt kul i Finland och att han får vara med på pass hos morfar när det skjuts något.
Nu ska jag kolla till Sveaflickan som är kopplad på mat.
Ha en fin höstdag kära vänner och jag ska försöka uppdatera lite mer nu när jag har dator men tangentbordet är så litet på den här datorn, så att det tar lite längre tid att skriva känns det som.

Inga kommentarer: