söndag 17 oktober 2010

Ytterligare en helg!

Så har då ännu en helg "skenat" förbi. Gårdagen tillbringade jag på ett vackert Björkö (som ni vet). Det var så fint och skönt att komma hemifrån en stund och bara tänka på sig själv för en gångs skull. Vi började jakten på södra udden och där såg jag get och kid (för långt håll) och ytterligare ett rådjur men det var så långt borta att jag inte ens såg vad det var för djur. Det sköts två rådjur och två rävar i detta, ganska långa, drev.

Efter det vankades det mammas goda ärtsoppa till lunch. På eftermiddagen tog vi två drev på Norra udden och där såg jag ett rådjur på 100 meter.
Jag åkte hem efter att jakten var slut men jag var grymt sugen på att stanna på middagen på kvällen.
Men det var skönt att komma hem också och träffa alla sötnosar. Svante gjorde hasselbackspotatis (så duktig) och jag stekte kött och det blev supergott och det tyckte Svea också:) Var och lunchade med Sofie och Ulf med barn på sjökrogen på fredagen, god mat och trevligt var det, även att träffa dig Maria;)
Söta Alvar!

Både jag och räven ser hemska ut.
Idag har Svante varit och spelat innebandymatch i Söderköping och vid 11-hugget kom Pernilla och hämtade Elis för att åka på Cliffs kalas på busfabriken.
Jag har städat och varit och hälsat på Nettan och Göran.
Sen gick jag ut och kollade efter älg och då kom det en räv (såg ytterligare en) i vägen för min bössa. Sköt på cirka 80 meter och den slog i med en gång.
Nu väntar vi på att grabbarna ska komma hem. Jag känner mig halvbra i halsen:( Jag hade ju tänkt att träna i L-hammar i morgon.

Inga kommentarer: