söndag 6 januari 2013

Dan före dan före "skoldagen"!

Som "vanligt" ska det bli skönt att komma in i våra skolrutiner...man längtar som tusan efter jullov, sport, påsk, sommar och höstlov för att kunna få träffa sina "små" söta gullungar lite mer (och att jag nu för tiden "törs" säga att jag tycker det är skönt att få lite sovmorgon och att slippa läxor och allt...) nåväl, jullovet har varit underbart och det är en fröjd att få vara med sina barn. Svea är inne i en underbar period just nu, hon är så himla rolig och jag skrattar med/åt henne och kramar henne hur mycket som helst och bara älskar. Svante och Elis älskar jag också men de är ju så stora nu att det just för stunden inte händer så mycket i "utvecklingen". De är kloka och roliga på "sitt sätt".

Idag har Svea och jag varit på julgranssväng i Tryserum och det tyckte Svea var spännande. Jag pratade med mina "mammavänner" och hade trevligt.

Nu ska vi fira söndag och jag ska binda fast Elis så att jag kan klippa av honom hans kalufs......han ser förjäklig ut i håret.....önska mig lycka till!

2 kommentarer:

Björköborna sa...

Prova med schampo i ögonen ;)

Ett tips, ta med honom till frisören så han blir "proffsklippt", det kanske är roligare? Klipp Svea också, hon är gudomligt söt när hon har lite "frisyr" (nu låter jag som mormor, det är inte alls illa menat, jag lovar! Och hon är ju alltid söt så klart:)

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Nu är han klippt! Han är så fin, så fin och jag ska visa dig dig några bilder här :) jag väntar på att Sveas hår ska växa vid öronen sen klipper vi page....hon var så fin idag med "pippilotter".
Kram!