måndag 14 januari 2013

Ny vecka, nya tag:)

Helgen var bra och vi hade lite kalas för Elispojken som fyllde 10 år i lördags. Mamma, pappa och farfar var här på förmiddagen och på kvällen kom Nettan och Göran ner och vi grillade.
Jag hade gjort tårta, som jag klarade mig från att inte ens smaka en liten bit av (känner mig nöjd;)
Förra veckan var jag på gymmet två gånger och var ute och gick tre gånger. Har lite svårt att HINNA åka och träna men denna vecka har jag i alla fall bokat in mig på två pass, längtar tills Jennie börjar med gympan igen (älskar´t).

Idag har vi gjort ladugården, sedan skjutsade jag Fredrik till och från bilen, både i Helgenäs och i Uppsalebo, när han flyttade skördaren, så att ha skulle slippa gå flera kilometer. Sedan "hem" till Liljestad och där tog jag traktorn och körde bort till "nya" och gav "kalvarna" en bal. Sedan hem och göra lunch till F och svärfar och efter det tillbaka till ladugården...dessa djur, de äter oss "ur huset". Har haft ut sex balar idag......hade även ut ensilage till viltet igår. Jag räknade på det och vi utfodrar just nu på ELVA ställen och det tycker jag är skitkul och bra. Idag har jag sett 3x2x2 (sju) rådjur på tre av dessa platser. Några platser ligger i skogen, så där de ser man inte från vägen. Mycket hare verkar det även finnas då det kryllar av spår, såg även nattfärskt grisbök i Härad, idag.

Nu är det bäst jag gör i ordning mig då jag ska åka på möte om tio minuter....jäklar vad klockan sprang iväg.....:)

Inga kommentarer: