torsdag 3 januari 2013

Torsdag

Idag har dagen gått väldigt snabbt, som den gör när man har roligt. Egentligen var jag bjuden på jakt hos Öjje men avböjde då jag inte ansåg mig ha tid, nu när Svea är på dagis. Hon har ju varit hemma sedan den 20 dec och började först igår så jag har mycket att "ta igen". Jag har städat i ladugården och personalrummet samt börjat tvätta gångarna i ladugården, för usch vad skitigt det var. Idag har jag även sopat foderborden, haft ut "spillet" till viltet, haft ut mineraler och saltsten och det tar "sin lilla tid" att bli färdig.
 
Fredrik kom hem vid 15-tiden och jag hämtade Svea vid 15,30 och sedan åkte vi till "Nya" och strödde och hade ut ensilage. Klockan var 17 när vi kom hem och då var jag skithungrig då jag helt sonika "glömt" att äta under dagen.
 
 Svea har lekt med alla våra tomtar.

 Ha, ha, ha!
 Hela familjen önskar God Jul på facebook. Vi tog bara EN bild och den blev ju ganska bra :)
 Svea med uppsatt hår och stackars katten i famnen.

 Den här söta tröjan köpte jag åt Mikaela eller Rebecka när de var tre år.....otroligt att de varit så små och otroligt bra kvalité.
 Jag har sagt det förr....vår katt är lite speciell. Han älskar att vara med när vi badar och rädds verkligen inte vatten.
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Anna-Lena McGrath sa...

Jag är ingen kattmänniska...men den där katten ger mig ett gott skratt! Ofta...Och han verkar stå ut med Sveas hårdhänta kärlek!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja,Anna-Lena han är fantastisk! Och som sagt efter allt han får utstå :)