tisdag 29 januari 2013

Ny frissa!


Idag har jag varit och klippt mig och färgat håret ljust...gud vad skönt medkort hår igen. Här är jag nyss hemkommen från ladugården, där jag även haft mössa på mig :)
 Sitter och väntar på att klockan ska bli 18.00 då jag ska åka till HB och prova ett easylinepass....är lite nervös att inte ryggen ska fixa det. Får väl undvika de rörelserna som är mest påfrestande för ryggen.
Idag har vi skickat 26 tjurar till slakt och det gick faktiskt bra. På eftermiddagen var vi i "Nya" och strödde och utfodrade. Vi tar nog bort de djuren till Liljestad senare i veckan. De har det oförskämt bra i "Nya" och rena och stora är de också. Det går inte att komma ifrån det men djupströbädd är kalas för alla djur. Synd att det är så dyrt med halm bara. Vi köpte ju ett gäng balar (kanonfina och smidiga att ha ut, rullar ut dem för hand) och de gick på runt 20 000 kr med transporten....men som sagt, vilken start för kalvarna, rena rama lyxboendet :) Att strö och utfodra tar max 20 minuter och det gör vi två gånger i veckan, med den dagliga tillsynen (två ggr per dag) kan vi säga att det tar MAX en timme i veckan att göra ladugården i "Nya", ganska bra tycker jag med tanke på att det är ganska många djur och en väldigt omodern ladugård.

Nu tjatar Elis på att han ska ha datorn.....bäst att vara till lags :)

Inga kommentarer: