lördag 5 januari 2013

Gamla nyårlöften!

Nu tänkte jag följa upp förra årets nyårlöften och se om jag levde upp till dem:)

1. Sluta bita på mina nagelband (det är ju dessutom både äckligt och gör vansinnigt ont när det börjar blöda). *Det har gått skapligt, lite svårt är det ännu, då mina nagelband (helst på höger tumme) jämt är så "flikiga" och det är det värsta jag vet, lätt att jag försöker bita så huden blir jämn vilket innebär sår.....Men jag har verkligen skärpt mig och de är bättre än på länge, så man kan väl säga att jag halv om halvt klarat det.....(kan bli bättre).

2. Börja träna och gå promenader, regelbundet!!!!! *Om jag har börjat TRÄNA!!!! Köpte ju årskort i våras och var aktiv mellan 2-5 pass i veckan enda fram till november, bortsett från när jag var sjuk i höstas. Kommer återuppta träningen när barnen börjar skolan, är så nöjd över det!!!!Promenader blev det inte så många eftersom jag var på Hälsobruket så mycket. Tummen upp!

3. Bli en bättre ordförande i styrelsen på skolan....nu jäklar! *Svårt för mig att säga om jag har blivit bättre enligt de andra, men jag känner ändå att jag har uppnått det jag ville...sedan kan man ju alltid utvecklas :) Tummen upp!

4. Hälsa på/besöka barnens skola MINST två gånger per termin, en gång som styrelsemedlem och en gång som förälder.*Nej detta har jag verkligen inte uppnått, tummen ner, tyvärr!

5. Gå ner åtta kilo i vikt.*Tummen ner......kanske en och annan ny muskel dock....;)

6. Åka på kärleksweekend med min man två gånger detta år. *Uppnått till hälften...Var ju iväg en gång åtminstone :)

7. Klippa mig (kort). *Det lättaste att uppfylla och det första jag fixade (redan i januari 2012), ska snart göra det igen :) Stor tumme upp!

8. Ge positiv kritik till de jag beundrar/tycker om. *Njae....kan kanske bli ännu lite bättre än innan :)

9. Jaga lite mer, (bland annat åka till Finland och jaga, om vi blir bjudna någon mer gång).*Har väl inte jagat överdrivet mycket MEN dock så mycket som jag ansett mig ha tid till, har skjutit en älgtjur, ett rådjur (en bock med ett horn), en gris och en vitsvanskalv JUST i Finland, så ja vi kom iväg :))))) STOR tumme upp!

10. Hälsa på mamma och pappa lite oftare *Tyvärr tummen ner.....har inte varit på Björkö mycket det senaste året....snyft!
Sammanfattningsvis: Ganska nöjd faktiskt!

Inga kommentarer: