torsdag 17 januari 2013

TORSDAG!

 Spagetti och köttfärssås i hela ansiktet!

Idag gjorde jag ladugården själv då Fredrik åkte tidigt till skogen i morse. Jag sopade foderbord och hade ut kraftfoder, mineraler och saltstenar och efter det fick de fyra ensilagebalar. Tog sen "Puman" (traktorn) och körde bort mineraler och saltsten även till djuren i "Nya", vi har fortfarande 51 "små"tjurar där. Vi kommer skicka djur nästa vecka och då flyttar vi dem från "Nya" till Liljestad.
När jag var färdig med ladugårdarna var klockan runt 11 och jag åkte hem för att betala in fakturor och skicka iväg papper till LRF Konsult. Under tiden lagade jag middag (kassler, pasta och grönsaker) samt gjorde en köttfärssås till övriga familjen.
På eftermiddagen for jag återigen till Liljestad för att fortsätta tvätta djur, höll på med det i tre timmar, (hade en kort kaffepaus med en VÄLDIGT kaffesugen svärfar :)
Åkte efter barnen 16,15 men då ville inte Elis åka hem då han höll på att göra en ulltavla......och jag som kom lite tidigare idag, för att jag blev utskälld igår för jag kom så sent, cirka 16.45, aldrig blir det rätt......

 Svante göt tummen ner efter förlusten i "vi i femman".....men dock ganska nöjd ändå :)
 Svea för 20 minuter sedan...
En glad Karolin som känner "sådär" för att ge sig ut på en kvällspromenad när det är 4,3 minusgrader ute samt kolsvart.....men jag måste nog, för idag har det inte blivit någon motion.....

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Vad söt du är på fotot! När kan ni flytta in i huset som tillhör gården? Är ju helt sjukt att ni ska behöva flänga hit och dit. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ha, ha, ha Sofie.....skoja inte så här på kvällskvisten.....JA, det är en sjuk sitution att behöva flänga som jag gör men du vet ju hur det är........det här är en hämd för att jag en gång i tiden sa att jag ville bo kvar i Kägglahus och inte i Liljestad. Att jag kanske inte menade för all framtid gick inte att förstå.....tyckte då att det var logiskt att vi bodde på den gården där vi hade 110 dräktiga kor...så rent krast är det "mitt fel" att det är som det är.....????????

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Och tack för komplimangen! Söt är ett starkt ord....eftersom kortet är taget efter en hel dag i ladugården :) TACK, TACK!

Anonym sa...

Håller med föregående talare