måndag 21 januari 2013

Kramens dag :)

Det finns tydligen dagar för allt och just idag är det KRAMENs dag. Helt okej för mig då Fredrik kom hem förrut och berättade vad det var för dag och gav mig en björnkram :)
Svea är fortfarande lite förkyld, snorig och hostig men leker gör hon som tur är och då kan jag inte sticka under stol med att det är ganska mysigt att få vara hemma och "ta det lugnt". Just nu är hon hårfrisörska och borstar mitt hår så det gör skitont :)
 
Sven och Svea.


Elis spelar/tittar på "paddan" som vanligt.....nu ska ha få lite "spelförbud" för jag tycker det påverkar hans humör (till det sämre)...
På väg till skyttet i Finspång.

Sveas alldeles första huvudfotingar :) Den till höger föreställer pappa:)

Ikväll är det möte....okej, jag erkänner...jag är med i en viktminskningsgrupp på HB. Jag är så trött på att aldrig komma "i mål" så nu kör jag för SISTA gången...klarar jag inte detta så ska jag "fanimig" gå upp i vikt och satsa på att väga över 200 kg innan 2015 ;) Efter mätning och vägning ikväll kommer jag att köra en timmes easyline....längtar! Det som är bra med denna grupp är att man BIA-mäter sig, så att man inte BARA tappar muskler utan ser till att det är FETTET som försvinner. Det känns bra och ikväll är första mätnigen sedan jag började för två veckor sedan :) Känner att det är toppen att jag kan gå i Viken, lite närmare än VV i Västervik, plus att man kan träna när man ändå är där :))))))) Mitt mål efter/eller under vikminskningen är att få mer muskler:) Igår när jag var ute och "gick", sprang jag faktiskt ganska mycket och NI som läst här länge vet ju att jag verkligen HATAR att springa. Igår kändes det ganska kul och skönt till och med, så mitt andra mål är att springa Häradsrundan så småningom. Saknar en bra telefon där jag kan ha musik på när jag löper men så kom jag på det att jag kan ju låna Svantes telefon och ha min Spotifylista i öronen när jag springer....ska snart testa! Kan återkomma med hur det har gått dessa två veckor :)

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Det kommer att gå bra för dig. Du är så fokuserad och det gör att du fixar målet. Kanske ska vi springa vårruset igen ihop? Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag tänkte faktiskt på vårruset igår. Det tycker jag att vi gör:)