tisdag 20 juli 2010

Äntligen en gåstol.

Har varit på Janne Banan "hundra" gånger sen i april för att köpa en gåstol till Svea men hela tiden har de sagt att den har inte kommit hem ännu. Sista budet var att den skulle komma hem i Juli men hallå, snart har vi ingen användning för en.
Som tur var hade Isabelle en som vi har fått låna så nu far Svea omkring överallt.....och jag skiter i den på Janne Banan.
Igår hade jag besök av Eva och Thyr och det var roligt att träffas, det var "hundra" år sen vi sågs. Vi tillbringade några timmar på altanen men tyvärr glömde jag att ta fram kameran och ta några kort.....synd!
På kvällen kom Ussa och Liza ner en stund och sen gick jag Häradsrundan. Det luktade mycket brandrök, det har brunnit på flera ställen runt Valdemarsvik, usch, det är läskigt tycker jag, det är otroligt torrt i skog och mark just nu.
Svea har börjat leka med grabbarnas leksaker nu. Förrut satt hon och lekte med en traktor och sa brum, brum hela tiden:)
Ikväll kommer Hanna hit och det ska bli kul. Hämtar henne vid bussen om några timmar.
Hoppas att hon är sugen på en långpromenad, för det är jag.
Nu måste jag ge Svea mat, tjingeling!


2 kommentarer:

Niklas sa...

Tycker minsann att du tappat lite i vikt!!!!???!!!!
Kramelikram Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Pia! det märks mer på mina kläder än på vågen....men det är iofs positivt:)