söndag 4 juli 2010

JA!..... världen är upp och nervänd.....

....jag håller med.

Jag har i några dagar undrat vem det är som har ätit upp min purjolök, den som jag har sått, dag efter dag.
Här om morgonen (cirka klockan 04.00, när jag skulle knappmata Svea,) såg jag med egna ögon "boven i dramat"......Aha! Det var kaninhonan som smitit ut från hönsgården och satt och gosade i sig spröda stjälkar från purjon..... Ja okej då...varför inte...det är du ju värd söta kanin (och dessutom har du ju kaninungar att tänka på!)

Det som gjorde mig NÅGOT förbryllad och konfundersam var att på kvällen hittar jag SAMMA kanin sittandes inne i hönsgården smaskandes på ett ÅLSKIN.......från den delikata rökta ålen som vi fick från pappa på midsommar.

Hur är det nu?????
Ska vi människor vara vegetarianer för djurens skull????
När jag VET att både höns och nu kaniner, som man verkligen tror bara äter grönt, inte visar sig vara just vegetarianer.
Om du tror att höns "bara" pickar i sig spannmål och gräs....glöm det!!!!!!
Har aldrig sett några mer galna och ("blodtörstigare") djur än när jag råkade tappa ett färdigruvat ägg med en (död) kyckling i. .......de vart som tokiga, ALLA hönsen, slet och rev i kycklingen och nästan slogs om vem som skulle få den "smaskigaste" delen....HEMSKT!

Jaha! Så var det slutsålt med ägg hos mig bara för jag skrev detta......
Men meningen med detta inl(ägg) var att visa att vi människor har sådana "krav" på oss att äta "bra" mat och så visar det sig att djuren själva inte är ett dugg bättre............
Shit....vad många "djurrättsaktivister" som kommer hata mig nu....men okej dååå kom hit så får ni se själva hur det går till i en normal hönsgård.

1 kommentar:

Anonym sa...

Höns kan vara riktigt otäcka om ngn blir hackad, så äter de fullständigt upp den (levande). Mina åt upp en kyckling som var nykläckt och ramlade ner från redet där hönan envisades att ligga.
Kaniner äter ibland upp sina egna ungar om man stör dem. Man ska akta sig för att kika i boet innan de kommer fram av sig själva. Halva kaninungar är ingen trevlig syn. Men ålskinn? Det var nytt!
Hästar, däremot äter inga äckliga saker och min hund äter gärna sallad mm, så det är omvänt. Hon äter å andra sidan ALLT.
Angelica