lördag 24 juli 2010

Regning lördag!

Det är väl för väl att det kommer lite regn men synd för alla er som ska på trädgårdsfester och kajkalas.
Jag själv sitter inne (i köket, inte fängelse) och tittar ut och undrar om det kommer bli några kantareller nu, hoppas kan man ju alltid. Lyssnar på Kajsa Grytt som jag älskar.
Igår brann det på Björkö, shit det kunde verkligen gått åt hel.......te! Det kan du läsa om HÄR.

Mamma och pappa kom förbi en stund förrut och tog med sig Hanna till Loftahammar.....så tråkigt när hon åkt. Hanna är så "okomplicerad" och vi känner varandra så väl. Hon utgör en sån trygghet att ha omkring sig och hon "klarar sig själv" här, min kära "tuttsyster" jag älskar dig!!!!!!!! Tack för att du kom och förgyllde vår vardag!!!!!!
Ikväll blir det marinerad ryggbiff av nöt och sallad....gott!

Svante har varit med Fredrik hela dagen och mekat med skördaren och varit jätteduktig. Nu kom de in och Svante berättar att han har svetsat och hjälpt till att smörja maskinen med fettsprutan. Det är så roligt att de kan "kompa", far och son, för Svante är oftast väldigt rastlös och vill hela tiden ha något att göra så detta passar ju ypperligt. Denna sommar kommer nog gå till minnet som min bästa hittills, dels för att Svea mår bra och för att vi har kunnat få rå om varandra alla fem i och med att Fredrik har varit ledig så pass länge.
Jag minns den sommaren när Svante var i Sveas ålder, den var också helt underbar.....vi bodde i (älskade) Käggla, var "bönder" och det var varmt och vi umgicks mycket med kompisar. Visserligen jobbade Fredrik asmycket med ensilageskörd (och lantbruket i sig,) både "hemma" och på alla granngårdar runtomkring men ändå var den så fin.
Men som sagt denna sommar är också underbar......För det gäller att verkligen att försöka njuta och suga musten ur varje sekund.
Tänker så mycket på M som har sin livs värsta sommar, utan sin älskade. Hur hon kämpar varje dag för att själv orka leva, sänder här en kram till dig!

Nu blir det matlagning, utan Hanna, snyft:`(
Ha det bra och var rädda om varandra!

2 kommentarer:

Malin sa...

Som du skriver så kommer det här att vara min värsta sommar någonsin...
Vad stor Svea är, gåstol och allt :) Ska bli kul att träffa er på torsdag!
Kramar!

Niklas sa...

Känner ju inte Malin personligen men vet vad som hänt henne & lille Herman......& även jag känner otroligt mycket med henne.....får tårar i ögonen & en STOOOOR klump i magen!!!!! Usch & hua för att uppleva det hon gör!!!!!!!!! :´o((

Kramar Pia