tisdag 13 juli 2010

Modemproblem...

....är det som har bidragit till att jag inte har kunnat komma in och blogga så mycket jag hade tänkt mig. Nu lånar vi Görans modem (igen) och det verkar ju fungera bra. Det är otroligt vad konstigt det är när man har varit utan datorn i flera dagar, man känner sig helt isolerad.


Vad gör vi då om dagarna?!
Mest latar oss och "bara" njuter av att vara hemma, åker och badar i Rånen, åker in till Västervik (sjukhuset) med Svea (tre gånger på en vecka) för att visa upp knappen.
Idag när vi var "inne" så tyckte doktorn som var, att vi inte skulle ha på någon lapis (vet inte hur det stavas) för att det såg ganska okej ut.
I fredags morse kräktes hon igen och det kändes som om hela världen rasade samman för mig.
Kan inte förklara i ord hur jag mådde inombords, ångesten och rädslan går inte att förklara. Som tur var tog jag mig samman, och Elis och jag åkte till Viken (karnebåtfestivalen) medans Fredrik middagsmatade Svea i knappen (det vill säga båda sov;-)
Svante var redan i Viken med kusin Kevin. Hettan i Viken var otrolig......vi gick ett varv och kollade in åkattraktionerna och grabbarna åkte radiobilar. Var och snabbhandlade och sen for vi hem där två pigga filurer mötte oss på altanen. Jag och Svea innan karnebåtfestivalen.


Vi hamnade på ett täcke under vårt favoritträd i trädgården. Där har vi tillbringat MÅNGA timmar i sommar, njuter, njuter!!!!!
På lördagen åkte vi till Viken igen, nu hela familjen, ännu varmare, phu!
Var inte kvar så länge utan åkte hem till vår "korkek" där vi intog en varsin kall öl.
Käkade toast på kvällen, gott!
Gick en sväng till "affären" där "Stockholmarna" bor (Svante var där och kollade på fotboll) där var även Nettan och Göran, trevligt. Svante badar i Fogelvik.

På söndagen fick jag följa med Göran till Västervik, där han hade sitt flygplan, fick en otroligt vacker flygtur över Västerviks (norra) skärgård, tog två varv över Björkö, fortsatte över Horsö, in över Tättö och Loftahammar, Sten, Kaggebo, Östra Ed, Långrådna, Björnvarp och sist men inte minst en tur över Fogelvik och sen hem. Det var väldigt bra sikt och underbart, om än liiiite läskigt. Sveas knapp med lapis (det svarta) och lite röd irriterad hud. Fliken ovanför knappen är helt "normal" säger de som vet, kanske ser lite läskigt ut för er som inte är vana. Förhoppningen är att det ska läka bort.


Isabelle och Stella



Vår BÄSTA plats, under vår "korkek" i trädgården. Här "bråkar" Svea med Svante.
Elis tar kort på sig själv, på Edgars kalas.

Svea trivs bland alla barn på kalaset i Fogelvik, det händer ju så mycket roliga saker hela tiden.

Ja, nu har jag uppdaterat lite.
Jag själv har också hunnit med att vara hos doktorn med mina vader. Han trodde att svullnaden berode på det varma vädret.
Ingen äggvita i urinen, blodsocker som var okej, blodtryck 100/70, ett till prov togs som skulle skickas iväg (något med njurarna) han trodde inte att det skulle visa något men jag ska ändå ringa ner i morgon så jag vet säkert.
Han trodde att min kropp reagerar nu bara för att jag har börjat kunna slappna av efter allt som varit. Han "ordinerade" mig att tänka lite på mig själv, motionera och äta nyttigt (bra doktor!!!!).
Det var viktigt att jag tog mig lite tid för mig själv;-))))) Känns helt okej att kunna säga:
-Ja, men min doktor sa faktiskt att det var bra om jag "kom i hemifrån" en timme om dagen och att det var väldigt bra om jag motionerade den timmen (jag som älskar att promenera:)
Om jag då skulle ta och passa på nu då med liten "egentid". Igår gick jag 6 km och förra veckan gick jag 5 gånger och "crossade" två.
Vackra, vackra Björkö, sett från luften!

Just det, vi (läs: JAG) har även hunnit med att städa på barnens rum, slängt två överfulla sopsäckar och ställt upp två på vinden.....jättefint blev det. Svante började i söndagskväll med att säga -NU HAR JAG BESTÄMT MIG! Jaha, för vad då sa Fredrik och jag, för att städa mitt rum svarade han. Vilket fick till följd att han plockade ut ALLT som var på rummet och ställde utanför rummet.....sen var det inte roligt längre......så det var bara att ta tag i "eländet" dagen efter men som sagt bra blev det!
På kvällen kom Nettan och Göran hit och vi grillade och kollade in fotbollen.
Sen har vi ÄNTLIGEN köpt nya dynor till våra utemöbler!!!!! Jag har har även betsat på dem lite så de ser lite fräschare ut. Så nu kan vi sitta vettigt på altanen!
Och kaninungar verkar vi inte ha några kvar.....:´-(
Skatorna och katten har hjälpts åt att äta upp dem....gud vad trist. Zigge kom med en i munnen här om kvällen, när jag fick tag i den tog den sina sista andetag. Jag begravde den i landet utanför och knappt hade jag fått den under jord förens fem skator satt och slet och rev i den som värsta gamarna.....behöver jag säga att skator inte är mina favoritdjur nu........och att katten ligger "pyrt till".........
, nu måste jag ut och gå i värmen...det är "bara" 28,5 grader i solen nu:-)
Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt med en rejäl uppdatering! BRA doktor som beordrar egentid o motion! Glöm inte det!!!!

Sara E

Niklas sa...

Håller me´ föregående "talare"....vilken klipsk doktor du har!!!!!

Jag har sett knapp förut & tycker Sveas ser jättefin ut!!! :o))

Ha det gott i (för mig MYCKET JOBBIGA!!!!!!) sommarvärmen!!!

Kramar Pia