torsdag 15 juli 2010

Torsdag!

Igår gick vi till affären och käkade våfflor, mitt mål var att inte äta någon.....men jag åt FYRA stycken......små hjärtan, alltså inte ens en hel våffla (en hel innehåller fem hjärtan).
Hos "Stockholmarna" äter man våfflor så, man delar upp dem i hjärtanbitarna så att fem personer får samtidigt, himla bra och mysigt, då slipper man sitta och vänta på sin tur. Ännu bättre var att de hade två alternativ till att ha på sitt hjärta, det ena var sylt och grädde och det andra var räkor, rödlök, rom mm mm. Detta innebar att jag inte åt syltvarianten utan den mer "nyttiga" . Det var så gott och mättande!

Så därför förstår ni kanske att jag faktiskt känner mig ganska nöjd och inte nog med det, efteråt vid 21,30 gick Nettan och jag Häradsrundan i rask takt.

Dieten som jag nu provar att äta, kan jag nu avslöja är lågkolhydratvarianten och hittils fungerar det utmärkt. Jag utesluter helt enkelt pasta, potatis och bröd, trodde nog att det skulle vara svårare men det fungerar bra tycker jag. Ska prova i två veckor och fortsätter jag gå ner i vikt så kommer jag köra vidare. Återkommer i ämnet om en vecka, då det har gått 14 dagar. Härlig sommarbild från Edgars kalas!
Svea äter på allt, som går att äta på (dock inte mat;), här Mias kamera!
Björkö, vackraste ön i skärgården!
Nu ska Svante, Svea och jag snart dra till Björkö. Elis och Fredrik ska vara hemma.
Ska försöka ta lite bilder från ön, denna gång från marken!

Inga kommentarer: