lördag 17 juli 2010

Regn, regn och åter lite regn...

....och ingen som jag känner är ledsen för dessa "himmelska" droppar. Tänk om det kanske till och med kan bli några kantareller?!
Igår åkte jag med Nettan, Göran, Daniel och Zelda till Motala och gick på Show Boat i Motala, där Ussa har en stor roll och gjorde två PROFFSIGA solonummer:) och Liza fixade alla fina peruker som är med i föreställningen. Liza och Ussa är Nettan och Görans döttrar, och nästan som mina småsyskon (hemska tanke men de var 1 och 3 när jag kom hit till Stjärneberg.)
Det var hur som helst jättekul att se.
Bilresan gick med vår bil och Göran som chaufför.....det var roligt:)

Svante och Elis i Skorven på väg till Björkö.
Elis äter gärna myror!!

Idag har Svante och jag varit i Viken, sen var vi hos Oliwer och Mathilda på kalas. Elis den lilla tråkmånsen (igen) ville inte åka någonstans. Men Svante, Svea och jag åkte ner och det var som vanligt trevligt att träffas.
Svea åt en burk äpple/päron....YEEES!
Tack Siccan för upplockning runt Sveis och sällskap under matning;-).
När vi kom hem var hon mer hungrig och har ätit i ytterligare 3/4 av en burk..............Tjohooo!
Smälter (om vi är hemma) alltid en ganska stor klick smör och blandar i purén så att hon får i sig extra kalorier.
Nu intar vi ett varsitt glas rosévin jag och maken...helt okej det med.
Ursäkta skittråkiga inlägg nuförtiden men, men...så är det just nu, jag orkar inte engagera mig till 100 % på bloggen.
Kram på ER och ha en mysig lördagskväll.

2 kommentarer:

siccan sa...

Tack själv, det var roligt att träffa er. Vilket litet charmtroll du har.

Anonym sa...

Att du inte skriver som förr ser jag som ett gott tecken. Du behöver det inte längre!!! Behovet sinar med Sveas framsteg.
Kul att se dej förra veckan förresten, nu vill jag bara få tillfälle att träffa Svea också förstås!

Kram Sara E