torsdag 1 juli 2010

Miljoner flugor....

.....har invaderat vårt hus. De kommer in så fort det är en glipa öppet och surrar omkring och är allmänt äckliga....jag har sagt det förrut: Jag HATAR flugor! Nu när det är så varmt så måste man ju ha öppet, både fönster och dörrar, så gissa att det är alldeles svart här inne. BLÄ!
Nåväl....snart är det höst igen och då slipper jag dem:-)

Igår var vi till Västervik med "lillskruttan", två läkare kollade på hennes "sår" runt knappen. Vår sjuksköterska som kan ALLT om knappar har (tyvärr) semester så det känns lite osäkert när "vanliga" läkare kollar på det, de har ju inte så stor erfarenhet av detta. Hur eller hur så är den läkaren vi var hos väldigt duktig, snäll och nogrann (BRA!) så jag litar på henne. Hon "kallade in" en sjuksyster som jobbar med stomier, som också tittade och tillsammans bestämde de att ha på något medel som gör att det förhoppningsvis slutar växa.
Håll tummarna att det ska gå bra!

Vi var också på BVC igår,(eller rättare sagt Fredrik var....jag var med mamma och shoppade loss i Viken;) hon hade gått upp sen förra veckan och väger nu 7480 gram. Det känns skönt med tanke på att hon varit lite dålig med maten den här veckan (kanske har det berott på värmen eller hennes lilla tand).

Nu har vi (nästan) bestämt att ta bort ett knappmål och köra ännu mera med "vanlig" mat. Hon var INTE förtjust i potatis och rödspätta....som jag provade förrut. Det verkar inte vara någon på sjukhuset som tycker det är konstigt/dumt att vi kör med "söta" pureér och gröt med smör i, snarare att de uppmuntrar mig att ge henne det hon verkligen gillar för att hon ska få mer aptit.
På två ½ vecka har hon fått i sig ett "helt" smörpaket och vi har tagit bort callogenet (extra energi, som vi blandade i ersättningen) för det verkade hon inte må bra av längre samt att hennes "vanliga" aptit, via munnen, avtog tyckte vi (läs JAG!)
Känns lite läskigt att ta bort ett knappmål men jag tror att det är nödvändigt för att få henne att börja äta mer.
En stor sak har hänt med mig, kan man säga, jag har ju "bokfört" ALLA hennes mål mat, hela tiden vi har varit hemma från sjukhuset (det har blivit MÅNGA papper kan jag lova, nästan så jag har antecknat ihop en hel bok......en något innehållslös bok, då!) men det har jag lagt av med......är det för att jag börjar känna mig trygg?? Hoppas det!

Nu har jag lämnat upp min dator till Göran, han skulle se om han kunde Göra(N) något åt det dumma viruset, hoppas, hoppas!

Svante vår något rastlös här på förmiddagen, så han frågade Göran om Fredrik och han kunde åka och kapa upp ett lass ved. Göran förselog att de kunde få hämta hem balarna ute vid flygfältet......gissa om Svante blev överlycklig! Så nu har de hållit på med det ganska länge. Svea sover och Elis leker med Edgar (som vi "kidnappade" från dagis) så just nu är det väldigt lugnt här.
Nu ska jag slåss med flugorna igen så jag slutar här!

Inga kommentarer: