torsdag 10 juni 2010

Bättre idag!

Sveapluttan är bättre idag och inte lika hängig som hon var igår....törs inte andas ut ännu....men i och med det mår jag MYCKET bättre.
Tänk vad hennes almäntillstånd kan påverka mig både på gott och ont.
Var helt "slut i huvudet" igår, kände mig orkes-och viljelös. Hade ju tänkt att ta med Svea på grabbarnas skolavslutning på kvällen, första gången HELA familjen på en stor tillställning. Men icke.....hon var inte på topp och bara bajsade hela tiden (totalt blev det 18 blöjbyten!) Hade antecknat så att man vet när doktorerna frågar.
Fredrik ringde in till "barn" och pratade med en läkare som i sin tur skulle prata med en läkarkolega, och sen ringa tillbaka. De sa att de var okej att ha diarré i ett par dagar så länge hon inte har feber eller blir mer hängig, så vi bestämde 17,45 att Fredrik skulle stanna hemma med henne:(
Nettan följde med, hon ville se "sina" grabbar sluta skolan:)
Hon följde med Svante till hans klassrum och jag följde med Elis.
Efteråt fikade vi i gympasalen, vädret var allt annat än bra. Nettan hade gjort supergoda smörgåsar och kanongod rabarberkaka. Drack TVÅ goda koppar kaffe!

Sen bar det av till kyrkan vid 19,30. Där blev det sång och musik för hela slanten och jag höll på att bryta ihop när en av tjejerna i årskurs 6 sjöng "Hallelujah" på svenska......störtgrät som om jag vore på begravning. Det var så vackert och alla hämningar brast. Isabelle och Nettan "tog hand" om mig som tur var!
Nettan, Sally och Isabelle!

Det höll på i kyrkan till 21,15, var ännu mer "slut i huvudet" då men var ändå glad över att "få komma ut" och träffa lite trevligt folk.
Som sagt idag är det bättre med "Sveis" och hon har skrattat och varit glad, vilket hon INTE var igår.
Nettan kom på besök på förmiddagen och sen kom mamma och pappa, vi åt lassange som jag gjort och pratade (som vanligt).
Nu ikväll kommer Sofie, Ulf och Alvar förbi en sväng också.
Snart kommer Fredrik hem och då ska jag gå ut för första gången idag (klockan är 18,01.....) men det gör inget att jag inte varit ute bara barnen mår bra!
Therese! Jag blev jätteglad igår när du kom fram till mig och sa att du läser bloggen, tack för att du gjorde det! Vi kan väl höras om några veckor så barnen får leka. Jag sa till Elis att de skulle få göra det i sommar och genast ville han åka till er.
Ha en bra kväll, gott folk!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det är bättre idag Stora styrckekrammar ifrån edsbruk

Niklas sa...

Härligt att höra att både "lillskrutt" OCH "storskrutt" mår bättre!!!!!!!!!! ;o))
Ha det gott!!!!!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Skön läsning idag!

/Sara

Sofie sa...

Vilken härlig sommarlovskänsla jag fick när jag läste ditt senaste inlägg :) Jag är likadan och "tjuter" lite när det sjungs något fint. Allra helst om man inte är på topp redan innan... Jag var på musikskolans "student-avslutning" i Västervik igår kväll (alldeles själv!!!) och blev oxå lite rörd där jag satt i bänkraden. Hoppas ni får njyta av lite sommarledigt nu, hela familjen tillsammans! :) Kram!

Anonym sa...

Skönt att höra att Svea mår bättre, och att du också gör det!

Hoppas nu att ni kan få njuta av att vara lediga tillsammans grabbarna och du!

Ha det bra!
Kramar från Maggan

Therese sa...

klart man måste läsa din blogg, har ju blivit lite som en drog ;-)
klart att grabbarns ska få leka någon dag, bara att vi hörs av!

kram Therese