fredag 4 juni 2010

Fredag.

Jag hade en helmysig kväll med grabbarna igår och vi sov alla tre i samma säng.....
Tyvärr glömde jag kameran i stan så jag har inga bilder att visa er. Sov skapligt på natten men börjar känna mig lite förkyld, blä.
Har varit hos logopeden idag och hon inger mig stort hopp. Hon berättade att egentligen är det inte bra att ha sond så länge, helst inte längre än 5 veckor om man inte ska störa motoriken i munnen och annat som har med munnen att göra. Nu är det ju naturligtvis ett "nödvändigt ont" och tur är det att det finns sonder och inte farligt att använda men tydligen, vilket jag har förstått läääänge, så är det ju inte bra.
Nu siktar vi mot nya (mat) mål och hoppas och tror att det här kommer att bli bra. Alla här är så positiva och vi får så mycket beröm för att vi har fixat det här med sondmatningen så länge, utan att gnälla för mycket.
Visst är hon fin utan sond!



Hej då, vinkar Svea!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon e´ sååååååå himla söt utan sonden & allt tejp i ansiktet!!!!!!
Klart att det fixar sig med maten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tar "bara" (??!!) lite längre tid!!!
Ha en jätteskön helg!!!
Kramar Pia