fredag 18 juni 2010

Näe, det är inte lördag...

....utan det är ju faktiskt fredag idag! Men det känns verkligen som om det är lördag för att Fredrik är hemma och vi har det lugnt och skönt! Regnet vräker ner och just nu sitter vi inne och myser:-))))
Vi sover länge på mornarna (alldeles för länge kanske....) men jag tycker verkligen att vi är välförtjänta av det. Logopeden sa till mig, sist vi var där, att -Karolin, du kan räkna med att du kommer att bli jättetrött nu när allt börjar lösa sig med Svea. Jag är beredd att hålla med henne...jag känner mig aldrig riktigt utvilad längre...men skit samma, jag är så tacksam att vi får vara tillsammans, alla fem:-)))))) Svea, det lilla charmtrollet, ligger och suger på stortån och får mat via knappen. Innan gav jag henne gröt, puré och smör och hon åt upp allt!!!!!
Idag åkte vi till Viken och skulle handla men klockan var så mycket att vi insåg att det var matdax, så vi åkte till Kårtorp först och intog en god middag där.
Jag åt "Årets Valdemarsviksrätt" och den var verkligen god!
Sen for vi till Viken, kom på att jag inte varit där på tre-fyra veckor, så det kändes lite konstigt men åhhh, vad jag gillar Valdemarsvik, det är en underbar by/stad:-)
Handlade massor, bland annat till morgondagens bröllop. Det blir en toast med räkor och lax till förrätt, innanlår av nöt och någon form av potatis till varmrätt och kanske en rabarberpaj till efterrätt...Mmmmmmm!
Vackra kastanjeblommor!
I går tog vi oss en kvällspromenad, så sent som vid 22-tiden, vädret var ju underbart, varmt och ljust. Vi hade som mål att gå och hälsa på Göran som körde ensilageFogelvikssidan.
När vi kom dit kom även Nettan med kvällmat till Göran så då fick jag några bra bilder på dem tillsammans. Konstaterade det att vi alla fyra hade röda tröjor/jackor på oss...partifärg eller;-)


Fredriks "lilla" skördare väntar på service. Jag för min del tycker den ser ut som Kattla i "Bröderna lejonhjärta"

Görans kor på bete, kor är underbart söta djur tycker jag!


Ensilagekörning i Fogelvik.

Svea hänger med överallt, men jäklar vad mygg det kom när vi stod stilla och pratade.


Världens bästa grannar!
Nu ska jag försöka göra en köttfärspaj, har "gammal" köttfärssås i kylen, ha en trevlig lördagskväll.....förlåt jag menar FREDAGSKVÄLL, gott folk!
Måste passa på och berömma Mikaela och Rebecka som idag gick ut nian (fast att de just nu befinner sig i USA) med toppbetyg! Bra kämpat fina tjejer!

1 kommentar:

Mia sa...

Vad härligt det låter...tillsammans alla fem! Fredrik hade "egen matsäck" med sig...;-) Det stämmer nog bra det där med att man blir trött,du vågar slappna av,och då kommer det ifatt. Katla-ja absolut!