söndag 27 juni 2010

Nu är det kört....

....med min dator alltså...det har kommit in ett STORT virus så jag kan inte skriva på den. Söker efter en vänlig själ som kan hjälpa mig att utrota viruset.

Har haft en underbar helg och umgåtts med goda vänner och ätit och druckit gott.
Midsommarafton var vi först hemma och tog det väldigt lugnt, ingen sillunch här inte. Vid 17-tiden kom Daniel och Isabelle förbi en stund och vi satt på altanen och hade det härligt. Det varma vädret gör ju att allt känns så mycket enklare, man kan sitta ute utan att frysa ihjäl.
Vi 19.00 var vi uppbjudna till Nettan och Göran, vi hade med oss lökpaj och en "gubbröretårta" (receptet hittade jag i tidningen Land, stor händelse....det var första gången i mitt liv som jag använt gelantinblad och det var ju inga konstigheter alls!!!!:-) och VÄRLDENS största flatrökta ål från Pappa/Björkö. Vi gick tipspromenad och tro det eller ej men jag vann med 9 rätt av 12!!!! Men hade Göran något pris då???? Näe.....typiskt! (Jag fick dock en Dumleklubba av Nettan, i smyg, när hon delade ut klubbor till barnen......)

Vi åt fantastiskt god mat och hade trevligt. Gick hem vid 23 för att ge Svea mat i knappen, hon åt en "portion" mat medans vi åt, alltid lika skönt när hon gapar och sväljer utan besvär.
Vi gick och la oss då, var faktiskt väldigt trött, som sagt en lugn, skön och rolig midsommarafton!

MIDSOMMARDAGEN 2010!
Vaknade skönt utvilad och var glad över att vi kom i säng så pass "tidigt" som vi gjorde dagen innan.
Jag klippte gräset på eftermiddagen och medans Fredrik gav Svea "knappmålet" vid 16, så lagade jag mat. Gjorde färskpotatissallad (olja, ÖSTGÖTASENAP, salt, salladskrydda, finstrimmad rödlök, vitlök, citron, gräslök...MUMMA!), tzatsiki, köttfärsbiffar, sallad, kokade rödbetor....det var skönt och avslappnande att få lag mat i lugn och ro.

Middagen intog vi på vår altan ihop med våra underbara vänner från Fogelvik (Daniel och Isabelle med barn....igen!).
Isabelle och jag "kom på" (redan efter många års bekantskap och roliga fester) att vi har ganska så lika musiksmak. Och jag som kan börja gråta om jag hör en riktigt bra "gammal godig", nu visade det sig att hon är lika dan, ha-ha-ha! Det är väl ändå fantastiskt att man har goda vänner som man kan hitta nya "pärlor" hos fast man känner varandra så väl.

Vid 21-tiden fick vi "ett ryck" och "åkte ner" till våra andra vänner i Fogelvik, Mia och Andreas.
Där var det full fart och många, både nya och gamla ansikten. JÄTTETREVLIGT!
Hamnade brevid en trevlig tjej (Hej Linda! Om du har hittat hit!!!) som det visade sig arbetade med barn som har knapp (världen är ändå bra liten!).
Kul hade vi i alla fall och vi åkte hemåt vid 23,30-tiden. Matade på Svea i knappen och satt uppe under tiden.....och Fredrik och jag satt och pratade och försökte lösa "världens alla problem" (det gick faktiskt ganska bra!), bara det att klockan alltid blir så förtvivlat mycket när vi gör det;-))))

Dagen, idag började klockan 06 när jag gjorde mat till Svea (knappen) och sen vaknade vi inte ordentligt förens vid 09 (Svea och jag), de andra tre "slöfockarna" låg och sov till 11, HA-HA!

Eftermiddagen har jag tillbringat i växthuset och sen hamnade hela familjen på en filt under ett träd där vi satt och hade det UNDERBART!!!!!
Nu sitter vi på altanen igen och Svea får mat i knappen (också igen, mat och mat).
Funderar på vad vi ska grilla.....vilket "härligt" "problem"!
Fick tårar i ögonen förut när jag tänkte på hur skönt det känns att få vara hemma och ihop alla fem....utan SOND!
KRAM till alla som vill ha en KRAM!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kram på er och tack för en underbar helg! /Isabelle

Anonym sa...

Hej
Tack för fantastisk läsning. Henrik säger;Töm temporära internetfiler finns under internet
alternativ. Sedan söker du igenom datorn med antivirusprogrammet. H säger att man ska undvika p-sidor :)Kram Annicka

Sofie sa...

Trist med virus! :( Hoppas du lyckas utrota det. Tyvärr är jag usel på datorer så jag har inget bra tips att komma med.

Det låter som ni haft en lugn och trevlkig midsommar, som här. Frågar du Tindra så var dansen kring midsommarstången höjdpunkten, helt klart! Det var så härligt att se hennes lycka (och frustration mellan "låtarna") ;)

Kram!

Mia sa...

Halloj vännen!
Det var ett Mycket trevligt "ryck" ni fick,att komma ner till oss!
10 personer mer eller mindre ...;-)
Vi hade verkligen en härlig helg!
Vad mysigt det lät med picknick på filt under ett träd i trädgården!
Tur att du inte ammar nu då,när lilla tanden har kommit! Aj ,aj,jag vet...
Kollar upp för ikväll,vore verkligen jättekul! Ringer sen!