fredag 25 juni 2010

GLAD MIDSOMMAR!

I går var en rolig dag, jag var på mamma-barn träff i Loftahammar och träffade tre andra gulliga mammor och deras sötnosar. Svea var enda tjejen och nu är hon "bortlovad" till Axel på Sten (har hans mamma och jag bestämt). Det var hur eller hur en mycket mysig och trevlig stund....mera sådant!!!!Välkommen hit mina vänner, säger Svea!

Nog är hon väl världens sötaste lilla tjej!?

Elis, den sötnosen, käkar glass och dricker läsk........på "Lilla blå".



Sveas knapp utan suturena, det ser fint ut (hoppas det får göra det också, även när det snart är rötmånad....)



När jag varit i Loftahammar åkte jag hem en stund, borstade tänderna och stack ner till tandläkaren i Viken. Fredrik och grabbarna hade varit i Norrköping och träffat lillFaster. Fredrik skulle också till "tandis" efter mig men satt fast i en bilkö i Sörping (vad snopet, i midsommartrafiken!!!) Svea sköte sig bra medans jag tog bort tandsten, uärk.
När vi var färdiga åkte jag och "Sveis" hem och då gjorde jag en portion gröt/puré/smör, den största hittills och hon åt upp ALLT!!!!!! Duktig flicka!

"SnyggSvante" och "SötElis" fikar på "Lilla blå".


Och Svea väntar på sin mat och slickar sig om munnen!

Svea, Axel och Annika.

Mmmmmmm! Mat säger Svea, det är rätt roligt att kladda med också.


Jag med mitt lilla gryn!

På eftermiddagen ringde Isabelle och frågade om vi ville komma ner och äta lite lax med dem!
OH, JA! det ville vi!
Sen Svea fick knapp har livet "öppnat sig" igen och jag ser det inte sååå jobbigt längre att åka bort, utan finner det väldigt TREVLIGT och MYSIGT. Vädret var underbart också så vi satt på deras baksida, nära vattnet och "bara" hade det bra. Maten var fantastisk, Isabelle!
När vi kom hem gick vi och tittade på kaninungarna som faktiskt börjar bli söta, sex var det kvar...en hittade jag död här om dagen och den åttonde kanske hon ätit upp???
Söta Isabelle och Stella, som jag har lovat att skjuta det första rådjuret för i höst...
(Shhhhh! För det är en hemlis mellan Stella och mig!)



Nu ska jag snart åka till Viken och trängs med lite sommargäster!
Ha den bästa midsommar du kan ha och om SEX månader är det julafton....JIPPI!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Glad midsommar på er! Vad det är härligt att höra att ni mår bättre! Visst är det som du skriver tre helt underbara barn ni har!

Ha en underbar midsommar!

Hälsningar Maggan

Anonym sa...

Glad midsommar!! Tack själv för en trevlig stund, det får vi göra om.
kramar Axels mamma

Sofie sa...

Vilka härliga bilder! Och så roligt att läsa om Sveas framsteg med maten, kul bild när hon slickar sig om munnen i väntan på mat. Jag antar att det känns otroligt skönt för dig?! Dina grabbar är oxå så fina, de ser lite lagom busiga ut ;)

Jag håller tummarna för att de sista feberbacillerna försvinner från oss nu så vi kan ses i veckan!

Kram

Björköborna sa...

Tack för att vi fick låna SnyggSvante på midsommaraftonen, det är en fröjd att ha honom här :)

Kram C

Niklas sa...

Jaa.....de´ e´ MYCKET skönt att "höra" att det funkar så bra me´ Svea & att DU mår så mycket bättre!!!!
& vet du.....av alla foton som du e´ så duktig på att lägga ut så tycker jag att dom på dig & Svea, kind mot kind, e´ dom allra bästa!!!!!
Hoppas ni haft en skön midsommar!!!??
Kramelikram Pia