onsdag 2 juni 2010

Jobbig dag för mig.

Dagen har varit jobbig som tusan, till stor del beroende av alldeles för lite nattsömn. Sov nog bara ett par timmar på grund av att Svea inte kom till ro och sov väldigt lite/dåligt.

Mådde skit rent ut sagt och var så ledsen när jag märkte att Svea hade ont i sin kropp efter operationen (vilket jag i och för sig har full förståelse för.)
Grät och grät och vår doktor kom in och fann mig i detta "tillstånd", han är så snäll och förstående så han höll om mig och sa att han skulle komma in senare. Vår gulliga sjuksköterska kom också in och "hade tagit sig friheten" att ringa efter min kurator, som i sin tur inte var här i dag, så då fixade hon en annan. Vilka människor det är som jobbar här!!!!

Efter att jag pratat med henne, doktorer, sjuksköterskor, barnsköterskor och dietist kändes det bättre igen. Sen kom jag på den briljanta ide´n att jag faktiskt kunde åka hem till grabbarna ett par timmar och jag säger bara det....gud, vad skönt det var att få krama om dem!

Svante hjälpte mig att plantera ut mina tomatplantor och sen var vi hos hönsen. Kände lite på magen på kaninen och den känns lite rund så troligtvis blir det ungar nästa helg!!!! Är någon intresserad av en kaninunge så hör gärna av er.
Bara gick omkring och njöt av att få komma hem och släppa allt inne på "barn".

Det kanske låter hemskt men jag vill verkligen inte åka in igen, utan ville "bara" krypa ner i sängen och få sova en hel natt jämte Svante och Elis. Blir vi kvar till på fredag har jag sagt åt Fredrik att han får stanna hos Svea så åker jag hem över natten. Duschade och "snyggade" till mig lite innan jag åkte hemifrån, det var VÄLBEHÖVLIGT för jag kände mig som ett vrak. Nu ligger Sötnosen i sin säng och bubblar och pratar, ska försöka slå i kull mig en stund nu och se om jag kan få någon timmes sammanhängande sömn i natt. Tog med ATL och hembyggdsboken 2010, så att Fredrik har någon kvällslektyr.

"Apungen" med sin apmamma i sin bur.

Sveas knapp i närbild.



Svea matas via knappen per automatik...

Mina tankar och tårar tidigare idag har också att göra med att jag har tänkt väldigt mycket
på min "mammavän" som har haft begravning av sin älskade sambo, just idag. Har nästan skämts över mina i förhållandevis "små" problem. Hur eller hur så finns ni ständigt i mina tankar och jag sänder här med över lite styrkekramar till dig M, om det skulle vara så att du orkar läsa det här!!?
KRAMAR!!!!



3 kommentarer:

Mia sa...

Hej på Er!
Ja det verkar vara en verklig "berg-och dalbana" för er.
Tänkte faktiskt på, att när ska du få "bara vara föräldrarledig" och njuta som man önskar ha det???? Du har ju inte börjat med det än...eller hur?
Så härligt att bara få pyssla lite tillsammans ute och "ha det som vanligt".
Men tycker ändå att lilla gumman verkar pigg,på bilderna iallafall.
Det vore väl skönt om du kunde bli avbytt till helgen.Komma ifrån och vara hemma,Svea har ju stor support ändå,OCH pappa!
Tänker på dej Kram Vännen

Anonym sa...

Det är bra att du låter dina tårar komma, de måste ut, har jag fått lära mig av erfarenhet.

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mia-Tack för ditt stöd! KRAM!

Anonym!-Ja, de måste verkligen ut, alla tårar, annars spricker man. Kram på dig!